Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Poradnik Komendy Minecraft

#1

Komendy Minecraft

Lista  komend  po polsku do kilku modów i programów związanymi z Minecraft

Single Player Commands " Komendy "


ascend - Przenosi cię na wyższy klocek
clear - Czyści konsolę
damage - Włącza/wyłącza obrażenia
defuse [all] - Rozbraja uruchomione tnt
descend - Przenosi cię na niższy klocek
destroy [all] - Niszczy wybrany przedmiot
difficulty <level> - Zmiana poziomu trudności od 1 do 3
dropstore - Przenosi cały twój ekwipunek do skrzynki, którą utworzysz po wpisaniu komendy
duplicate [all] - Wyrzuca na ziemię sklonowany aktualnie trzymany w ręce przedmiot.
explode - detonuje obszar
extinguish|ext [all] - Gasi ogień w pobliżu, lub wszędzie
falldamage - Włącza/wyłącza obrażenia od spadania
firedamage - Włącza/wyłącza obrażenia od ognia
goto <name> - Przenosi do miejsca
grow [all] - Przyspiesza wzrost sadzonek i innych na mapie
heal <health> - Leczy gracza do wybranej ilości życia
health <min|max|infinite> - Ustawia poziom życia gracza
help [COMMAND] - Pomoc
home – Przenosi do domu
instantmine - Włącza szybkie kopanie
item <itemcode|itemname> [QUANTITY] – Daje przedmiot
itemname - Pokazuje nazwę i ID przedmiotu trzymanego w ręce
itemstack <itemid> [QUANTITY] - Daje stack wybranego przedmiotu
jump - Przenosi do klocka, który wskazujemy kursorem
kill – Zabija nas
killnpc [all] - Zabija wszystko dookoła
listwaypoints - Spis wszystkich miejsc
msg <message> - Dodaje wiadomość do konsoli
music [VOLUME] - Włącza muzykę
pos – Pokazuje aktualną pozycję
rem <name> - Usuwa miejsce
removedrops [all] - Usuwa dropnięte klocki z mapy
repair [all] - Naprawia wybrany przedmiot
replenish [all] - Zmienia ilość trzymanego przedmiotu do maksymalnej
return - Przenosi gracza do pozycji w której się znajdował przed przeniesieniem.
search <searchterm[ b]=""> - Wyszukiwanie przedmiotu po nazwie
<strong>set <name>
- Zapisujemy miejsce na mapie
setjump [JUMP|reset] - Wybiera wysokość naszego skoku
setspawn [<x> <y> <z>] – Zmienia pozycję spawnu
setspeed [sPEED|reset] - Zmienia prędkość poruszania się gracza
spawn <name|id|random|list> [QTY] - Spawnuje wybranego stwora
spawnstack <name|id|list|random> - Spawnuje wybranego stwora kilka klocków dalej
tele <x> <y> <z> - Przenosi do wybranej pozycji
time day lub night - dzień noc
timeschedule <reset |="" <time1=""> <time2>> - Zmienia godzinę w MC
useportal - Przenosi do piekła
waterdamage - Włącza/wyłącza obrażenia od wody</strong>

<strong>Nowe Komendy działają tylko do SinglePlayerComands v 3.0 wersja gry 1.0.0
</strong>

/criticalhit [enable|disable] – Pozwala na włączenie/wyłączenie ciągłych trafień krytycznych
/clouds [enable|disable] – Pozwala włączyć/wyłączyć chmury poprzez komendę
sprinting [enable|disable] – Włącz/wyłącz ciągły sprint
climb – Pozwala graczowi na wspięcie się po każdej ściany bez potrzeby użycia drabin
spawner [TYPE] – Zmienia typ (spawnującego się moba) nacelowanego przez gracza mobspawnera
effect effect [list|remove TYPE|add TYPE [DURATION] [sTRENGTH]]> – Pozwala na dodanie/zdjęcie efektu miksturki [lista efektów|usun EFEKT|dodaj EFEKT [CZAS TRWANIA] [sIŁA (LVL) ]]
fog [tiny|small|normal|far] – Zmienia odległość renderowania
enderman pickup [enable|disable] - Komenda włącza/wyłącza możliwość podnoszenia bloków przez endermanów
enchant enchant [list|remove|add TYPE [LEVEL]] – Ulepsza obecnie wybrany przedmiot enchant [lista|usun|dodaj EFEKT[LEVEL ULEPSZENIA]]
xp [add QTY|get|set XP] – Pozwala na ustawienie poziomu naszej postaci XP [dodaj dokładną ilość|dodaj postaci|ustaw poziom XP]
hardcore [enable|disable] – Pozwala na włączenie/wyłączenie trybu hardcore
calc – komenda Kalkulatora (przykładowe użycie calc=4*4)
useportal [normal|nether|end|PORTAL] – Pozwala na teleportacje się w wybrany świat (normalny|nether|the end|PORTAL do Endu)


<strong>World Edit - Komendy
</strong>

<strong>//stack - Wydłuża coś budowle np. most
może tez służyć do kopiowania piętra budynku i przeniesienia go w górę.
np. Zaznaczamy piętro i wpisujemy //stack 10 u i wtedy będziemy
mieli o 10 pięter wyższy budynek inne kierunki (n półnoć) (s południe) (e wschód) (w zachód) i (d dół) //stackair robi to samo, ale kom-
enda ''//stack'' nie przebiję się np. przez górę, a ''//stackair'' tak .

//replace Zaznaczamy obszar do zamienienia na inny klocek/klocki np. Zaznaczam obszar i wpisuje //replace 20 i cały
ten obszar, który zaznaczyłem będzie się składał ze szkła.

//set Zaznaczamy obszar do wypełnienia i wpisujemy np. / możemy sikierą zaznaczać równie rogi terenu i wpisujemy komende niżej do wypełnienia terenu lub po prostu wypełniamy powietrzem i klocki znikaja a powietrze to //set 0

Give Ta komenda pozwala nam, lub komuś innemu dać jakiś
przedmiot (LISTA ID NA FORUM!) n.p /give hazz 20 64

/jumptoto Wskazujemy myszką jakieś miejsce i
wpisujemy ''/jumpto'' i przenosi nas w to miejsce.

/tp nick gracza i przenosi nas do jakiegoś gracza

/tphere nick gracza i gracz się do nas przenosi.

//size Zaznaczamy obszar wpisujemy //size i pokazuje
nam wymiary obszaru.

//distr Zaznaczamy obszar wpisujemy komende i pojawia nam się ilość klocków z pewnego rodzaju.

//contract Nie jestem pewien co do tej komendy ale po komendzie set możemy np. wpisać //contract 1 d, a potem //set 3
i na samym dole będzie dirt zamiast np. obsydianu.

//undo i //redo Jeśli np. coś źle zrobiliśmy możemy wpisać
//undo i cofnie tą akcje. Zaś //redo po cofniętej akcji przywraca zmianę.

//move kierunki świata (w,s,e,n) Zaznaczamy np.
drzewo i wpisujemy //move 20 s i przenosi nam drzewo 20 kratek
na południe.

//moveair Przenosi nam np. drzewo, ale przebije się przez
przeszkodę jeśli jakaś będzie mu stała na drodze..

//outline Zaznaczamy 1 dolny klocek obszaru i
1 górny klocek obszaru Wpisujemy np. //outline 49 i cały
ten obszar (5 ścian i podłoga) zostaje wypełniona obsydianem, ale zostaje puste w środku) (czyli pokój..)

//walls Robimy to samo co w //outline tylko powstają
cztery ściany, bez dachu i bez podłogi..jedynie 4 ściany.

//drain Jeśli mamy np. w pobliżu wodę i chcemy ją usunąć
wpisujemy //drain (np. jeśli wodę w zasięgu 4 kratek to..
//drain 5 4 (powiedzmy, że woda to 5) (4 to zasięg, czyli 4 kratki)

/ex Stawia w ogniu daną odległość np. /ex 5

//fixlava i //fixwater Wpisujemy tą komende jeśli np. wlaliśmy
wiaderko lavy, czy wody gdzieś i ta lava, czy woda jest nierówna..

//removenear Posadziliśmy np na 20 kratek TNT (id:46 w naszym ukochanym domku i teraz się o niego boimy !
Ale do pomocy przybyła komenda //removenear 46 20
aplauz

//wand i ukazuję się nam w rękach siekierka

Nadawanie Zabezpieczenia(np.TNT)
/region flag <nazwa.cuba> <nazwa.flaga> <allow.lub.deny>
Deny - Wpisujemy gdy chcemy zablokować np. TNT
Allow - Wpisujemy jak chcemy coś aktywować np. TNT żeby znów wybuchało!</strong>

Spis Flagów (Zabezpieczeń) Komendy


passthrough - Flaga, dzieki której gracze mogą budować na cubie, użyteczna w przypadku blokowania PvP w kopalniach, publicznych lasach itp..
pvp - Pojedynki między graczami
mob-damage - Obrażenia zadawane przez moby
mob-spawning - Spawnowanie sie mobów
creeper-explosion - Eksplozje creeperów
exit-group - Zezwala lub blokuje opuszczanie regionu grupie
greeting - Wiadomośc powitalna po wejściu na dany region
farewell - Wiadomość pożegnalna po opuszczeniu regionu
notify-enter - Wysyła wiadomość do gracza podczas wejścia na region
notify-leave - Wysyła wiadomośc do gracza podczas opuszczenia regionu
deny-spawn - Zakazuje spawnowania sie mobów w tym regionie
heal-delay - Region, który leczy graczy.
heal-amount - Ustawia ilość hp, która leczy graczy
price - Ustawia cenę za wejście na region
ghast-fireball - Blokuje ogniste kule duchów z Netheru (nie niszczą terenu, nie atakują graczy)
sleep - Dostęp do łóżek
tnt - Dostęp do TNT
lighter - Blokuje zapalniczkę
fire-spread - Rozprzestrzenianie sie ognia
lava-fire - Rozprzestrzenianie sie lawy
lightning - Pioruny
chest-access - Dostep do skrzyń
water-flow - Wylewanie lawy
lava-flow - Wylewanie wody
use - Otwieranie drzwi, trapów, skrzyń itd..
vehicle-place - Stawianie pojazdów (wagoniki, samochody)
snow-fall - Opady śniegu
leaf-decay - Rozkład liści
invincible - God dla wszystkich graczy
entry - Zezwala lub blokuje wejście na region graczom
entry-group - Zezwala lub blokuje wejście na region grupie
exit - Zezwala lub blokuje opuszczanie regionu graczom
blocked-cmds - Blokuje używanie komend w danym regionie
allowed-cmds - Zezwala na używanie komend w danym regionie


<strong>Dawanie Cuba Komendy:
</strong>

- bierzemy siekierke drewnianą i zaznaczamy pierwszy róg działki.
- potem drugi róg działki.
- Teraz wpisujemy na jaką WYSOKOŚĆ i SZEROKOŚĆ będzie gracz mógł budować.
w górę:<strong> //expand 20 up

w dół //expand 20 down
- Następnie wpisujemy
/region define nazwacuba nazwagracza
- jeżeli chcemy założyć cub na cuba wpisujemy:
/region setparent <nazwa cuba którego chcemy zrobić> <nazwa cuba na którym chcemy postawić nowego></strong>

<strong>Zmiana bloków np. w budynku Komendy.
</strong>

<strong>/repl <id> - Ta komenda pozwala nam na zmianę bloku na taki jakie podaliśmy ID. Używamy jej możliwości PPM . Po prostu najeżdżamy kursorem na blok i klikamy.

w każdej chwili możemy zmienić block którym chcemy zamieniać inne wystarczy kliknąć LPM na jakiś blok i już gotowe możesz zamieniać dalej.
Ta komendę najlepiej używać na ręce .

# Druga komenda

//brush smooth <1-6> Ta Komenda pomaga w ogarnięciu krajobrazu po usuwaniu bloków. zmienia ona ustawienie bloków na równe. Czyli będzie plaski teren to zmienimy go podobieństwo góry dirtu obok.

# Trzecia komenda

//set <id> tworzy ona bloki na zaznaczonym obszarze wystarczy zaznaczyć teren i wpisać komendę

# Kolejna przydatna komenda

//replace <id> nic prostszego . komenda zamienia porostu bloki na danym terenie na takie jakie chcemy.

//replace <id> <id> Komenda zamienia dane bloki na zaznaczonym terenie</strong>

<strong>Tworzenie Komendy
</strong>

<strong>//outline <id> żeby użyć tej Komedy potrzebujemy zaznaczyć teren w takim schemacie

1 punkt odpowiednio wyżej
ta wysokość jest odpowiednia do tego jaka chcemy mieć wysokość
pomieszczenia jakie jest generowane za pomocą komendy.

Komeda tworzy pomieszczenie włącznie ze ścianami sufitem i podłogą.

//sphere <id> <średnica> <wysokość> Komenda ta tworzy sferę(kule) wypełnioną w środku.

//hsphere <id> <średnica> <wysokość> dziala jak poprzednia komenda lecz tworzy pusta sferę(kule)

//cyl <id> <średnica> <wysokość> tworzy pełny cylinder

//hcyl <id> <średnica> <wysokość> twory pusty cylinder</strong>


Nie jestem Autorem powyższego poradnika znalazłem go kiedyś na jakimś forum MC

[Obrazek: attachment.php?aid=719]
Odpowiedz
#2

Komendy Minecraft

Podaj źródło w temacie do tego Tutrialu . 

Czekam 24 H

[Obrazek: attachment.php?aid=700]l ex Moderator MinecraftArcymistrz l
Odpowiedz
#3

Komendy Minecraft
A Ty pamiętasz wszystkie adresy www ? mogę podać pierwszą lepszą stronę gdzie znajdę te komendy. Takich stron jest na pęczki.
[Obrazek: attachment.php?aid=719]
Odpowiedz
#4

Komendy Minecraft
Zamykam skoro to kopia do tego nie chcesz podać źródła : )
[Obrazek: attachment.php?aid=700]l ex Moderator MinecraftArcymistrz l
Odpowiedz


Podobne wątki
22.05.2020 22:54
Ostatni post: R2D2
  Poradnik Komendy Operatora Started by Morsu
7 Replies - 803 Views
17.12.2013 18:31
Ostatni post: KlassKai.
  Poradnik Podstawowe komendy c.d. Essentials Started by Ryzyk Fizyk
3 Replies - 334 Views
17.12.2013 17:54
Ostatni post: KlassKai.
13.08.2012 09:00
Ostatni post: patrykgraca
  Poradnik Przydatne komendy WorldGuard Started by SerioussPL
1 Replies - 251 Views
23.05.2012 17:54
Ostatni post: Budyń
  Poradnik World Guard - komendy + cuboidy Started by nekst
0 Replies - 834 Views
01.04.2012 01:10
Ostatni post: nekst



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .