Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam! |
[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a |
|
[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'aPoradnik Moddera AlterIWnet. Zrób swojego moda już dziś! Edycja tekstur: Na początek potrzebny będzie nam Gimp, najlepiej 2.6 gdyż 2.7 jest jeszcze w budowie a 2.5 jest mało użyteczny.Przyda się też wtyczka dds aby Gimp mógł czytać rozszerzenia tego typu.Dodatkowo niezbędne narzędzia to dds2iwi oraz iwi2dds.Niezbędny będzie także WinRAR ale myślę że to pierwsza rzecz którą instalujecie po wgraniu Systemu <strong>Wszystko zamieściłem w tej paczce: </strong> Kod: [url=https://good-games.pl/member.php?action=register][img]https://good-games.pl/attachment.php?aid=719[/img][/url] Skan: Kod: [url=https://good-games.pl/member.php?action=register][img]https://good-games.pl/attachment.php?aid=719[/img][/url] Dobra zacznijmy już... ściągamy paczkę do której linka dałem troszkę wyżej.Najpierw instalujemy Gimpa, później gdy się już wgra to z paczki z folderu /gimp/ kopiujemy dds.exe i wklejamy do Kod: C:Program FilesGIMP-2.0libgimp2.0plug-ins Teraz przenosimy sobie 2 foldery z paczki: iwi2dds oraz dds2iwi (najlepiej gdzieś na Pulpit)Później wchodzimy do folderu gdzie zainstalowaliśmy mw2 i wchodzimy do folderu /main/U mnie: Kod: C:UsersVhinDesktopModern Warfare 2main Teraz ważna rzecz, trzeba wypakować teksturę której szukamy.Uwaga:Gimp 'nie umie' prawidłowo otwierać i zapisywać niektórych tekstur na przykład tych zaczynających się na Weapon_Żeby ułatwić wam życie skonstruowałem mini Spis Treści po plikach iwd Spis treści zawartości plików iwd: iw_00.iwd //Tekstury a --- ciw_01.iwd //Tekstury c --- diw_02.iwd //Tekstury d --- miw_03.iwd //Tekstury m --- oiw_04.iwd //Tekstury o --- siw_05.iwd //Tekstury s --- uiw_06.iwd //Tekstury u --- wiw_07.iwd //Tekstury w --- ziw_08.iwd //Tekstury ~ --- ~iw_09.iwd //Tekstury ~ --- ~iw_10.iwd //Tekstury ~ --- ~iw_11.iwd //Tekstury ~ --- ~Prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia do czego służą tekstury zaczynające się na <strong>~ być może chodzi o kampanię, nie mam pojęcia.</strong>iw_12.iwd //Dzwieki ambientiw_13.iwd //Dzwieki amb_elements; ambientiw_14.iwd //Dzwieki amb_elements; amb_emittersiw_15.iwd //Dzwieki amb_emitters; amb_walla; animal; doors; Explosionsiw_16.iwd //Dzwieki Explosions; fire; Footsteps; glass; items; leveliw_17.iwd //Dzwieki level; misc; mp; musiciw_18.iwd //Dzwieki musiciw_19.iwd //Dzwieki musiciw_20.iwd //Dzwieki music; user_interface; vehiclesiw_21.iwd //Dzwieki vehicles; weaponsiw_22.iwd //Tekstury i Dźwięki a --- z + amb_emitters; Explosions;iw_23.iwd //Tekstury i Dźwięki a --- x + amb_emitters; Explosions;W plikach zaczynających się na localized_Znajdują się elementy 'językowe' HUD'aI dźwięki dla wszystkich drużyn dla trybu MultiPlayerlocalized_english_iw01.iwd // localized_polish_iw01.iwdlocalized_english_iw02.iwd // localized_polish_iw02.iwdlocalized_english_iw03.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw04.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw05.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw06.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw07.iwd // localized_polish_iw03.iwd Zamieszczę tu także Alfabet bo z doświadczenia wiem że się przyda A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z Jeśli już mamy jakaś teksturkę na oku to ja sobie wypakowywujemy (WinRAR'em) na pulpit, powiedzmy do folderu: ModPowinniśmy otrzymać pliczek iwi w którym znajduje się tekstura. Dajemy na takowego PPM>Właściwości> i zmieniamy program domyślny na IWI_X_DDS.exeJeśli postępujesz zgodnie z instrukcją to powinieneś mieć ten program na pulpicie w folderze iwi2dds. Teraz gdy rozszerzeniem .iwi zajmuje się IWIxDDS wystarczy kliknąć podwójnie a pojawi się nam wygenerowana tekstura w formacie .dds Czas na Gimpa, odpalamy go i wczytujemy teksturę w formacie .ddsPrzy ładowaniu zapyta się nas czy chcemy władować MipMapy, odznaczamy CheckBox, nie chcemy MipMap ;]Tego drugiego haka też właściwie można wyłączyć.Zmieniamy co trzeba i zapisujemy (w folderze dds2iwi, masz go na pulpicie) o rozszerzeniu .dds i następujących ustawieniach: Po zapisie do .dds odpalamy dds2iwi_mw2.exe z folderu dds2iwii wskazujemy nasz plik .dds po czym klikamy Convert.Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to nie wywali komunikatu Cytat:DDS2IWI could not convert your dds file.No dobra ale co dalej? Co muszę zrobić aby tekstura pojawiła się w grze? Wejdź jeszcze raz do folderu /main/ skopiuj plik powiedzmy iw_00.iwdi zmień mu nazwę na: z_z_z_TWOJA_NAZWA_MODA.iwd Uwaga: z_z_z_ jest kluczowe ponieważ nazwa odpowiada za kolejność ładowania plików! Wykasuj wszystkie pliki które się tam znajdują i załaduj swoje, .iwi Images do ImagesSound do Sound Myślę że o niczym nie zapomniałem, i postępując zgodnie z tym poradnikiem (Krok po Kroku) dacie radę.Jak by co to piszcie, postaram się pomóc.Przykładowe wyniki moich prac:
[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'aPoradnik fajny i na pewno zachęci wiele osób do tworzenia modów, ale moim zdaniem lepiej edytować w paint .NET w WarRock też są modyfikacje i tam używaliśmy tego, bo gimp sobie nie radził, ale jak kto woli.[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'aMoże jeszcze opowiem skąd się wzięło że akurat gimp.W necie krążą dziesiątki takich poradników ale żaden z nich nie tyczy się 'mniejszych' programów.Wszystkie poradniki na ten temat ograniczają się do edycji tekstur w Photoshopie, a jak wiadomo nie każdemu chce się pobierać pół GB żeby edytować sobie kamuflaż na broni Także macie do czynienia z pierwszym w Polsce, jeśli nie na świecie - poradnikiem pod Gimpa Może i przez Paint neta się da ale tekstury w mw2 muszą mieć określone wymagania takie jak w przed ostatnim spoilerze. Inaczej tekstura robi się czerwona, niebieska i rozmazuje po całym modelu.
[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'aw MC coś podognego ^^Ale poradnik jest wykonany estetycznie. |
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
12.07.2012 10:53
Ostatni post: DeStoyer |
|||||
08.05.2012 21:36
Ostatni post: sticitra |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |