Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Poradnik Załoga.

#1

[TUT] Załoga.

[Obrazek: blog-0352093001347567528.png]
W tym poradniku opiszę Wam jak ważna jest załoga w World of Tanks.


Załoga to twoja najcenniejsza inwestycja, choćbyś nie wiem ile wydał złota, nie przyspieszysz zdobywania przez nią doświadczenia.
Czy zawsze szkolić załogę na nowy czołg? Jeśli jesteś Tywinem Lannisterem i srasz złotem - zawsze, wszystkich członków. Jeśli jednak nim nie jesteś - masz dylemat. Jeśli na danym czołgu masz załogę na 100% i ją przeszkalasz na inny za kredyty, będzie ona miała 90% umiejętności głównej i niezmieniony poziom umiejętności dodatkowych (skilli, perków). Będą one działały, jednak nie będą rozwijane do czasu, aż umiejętność główna nie osiągnie z powrotem 100%, na co będziesz potrzebował ok. 40 tys. exp.
Jeśli nowy czołg skończysz np. po 10 tys. exp i od razu będziesz chciał się przesiąść na nowy i znów przeszkolisz załogę za kredyty, stracisz kolejne 10% i będziesz miał nie 90%, a np. 82%. Znowu przesiadka i znowu strata, aż do poziomu 75%, który jako minimalny zapewnia szkolenie za kredyty. Słabo.
A co, jeśli nie przeszkolisz załogi? Będzie się ona rozwijała, jednak z każdej bitwy otrzymasz zaledwie 50% doświadczenia, a drugą karą będzie minus do umiejętności głównej, dochodzący nawet do -50%, w zależności z jakiego typu na jaki typ czołgu przesadzisz załogę.
I co teraz zrobić?
Policzmy.
Szkolisz. Na powrót z 90% do 100% potrzebujesz 40 tys. exp, przez ten czas załoga się nie rozwija. Potem zbierasz kolejne 40 tys exp. i załoga się rozwija. Razem 80 tys. exp.
Nie szkolisz. Załoga dostaje połowę exp, a więc gdy zdobędziesz na danym czołgu 80 tys. exp, załoga dostanie z tego połowę, czyli 40 tys. exp.
I wtedy czy szkoliłeś, czy nie szkoliłeś, poziom załogi się wyrówna.
Wniosek - jeśli na danym czołgu zamierzasz zdobyć mniej niż 80 tys. exp, z matematycznego punktu widzenia nie opłaca się przeszkalać załogi!
Życie to jednak weryfikuje, bo lepiej mieć załogę na 90% niż na 50%.
Rozwiązaniem jest złoty środek - jeśli do skończenia danego czołgu wystarcza zaledwie kilka (-naście) bitew, nie przeszkalaj załogi. Szkoda jej głównej umiejętności. Trochę się pomęczysz ze słabszą załogą, trudno. Jeśli jednak zamierasz pograć danym czołgiem dłużej, to ją przeszkól.
Stać cię na niewielki wydatek złota? Dowódcę za złoto, resztę za kredyty. Załóżmy, że przesadzasz załogę z IS na IS-3. Załoga miała 100% przed zmianą. Dowódca za złoto ma nadal 100%, reszta za kredyty ma 90%. Te 10% więcej u dowódcy przekłada się na wszystkich członków. Przy dziale strzelającym ok. 7 razy na minutę (np. 107 w KV, 90 w BDR G1B), każdy punkcik o loadera przekłada się na 0,04 s czasu przeładowania. Warto. Rozwinąłeś cały czołg i chcesz przejść do nastęnego? Rozważ, czy nie warto pograć jeszcze danym czołgiem kolejne kilknaście/dziesiąt bitew by podszkolić załogę.
M.in. dlatego warto mieć BiA u każdego członka załogi. Po przesiadce na nowy czołg i utracie głównej umiejętności, dostajesz do niej bonus +5%, dokładasz wentylację i masz kolejne +5%.

Co ma większy wpływ na ukrywalność czołgu? Secondary skill Camouflage czy Camouflage Net?
W przypadku umiejętności mnożymy (0,00375 * effective skill level + 0,5) * 1
Załóżmy, że każdy członek naszej załogi ma 100% Camouflage, więc współczynnik wynosi wtedy 0,00375*100+0,5 = 0,875
(tak naprawdę trochę więcej, bo przy załodze 3-osobowej effective skill level = (100 + 110 + 110)/3 = 106,66, czyli współczynnik wynosi 0,9)
Jeśli umięjętność chcemy zastąpić przez Camouflage Net, to wzór wygląda:
(0,00375 * effective skill level + 0,5) * 1,25 = (0,00375 * 0 + 0,5) * 1,25 = 0,5 * 1,25 = 0,625
Wyliczony powyżej współczynnik mnoży się z innymi parametrami, ale jak widać, większy wpływ na ukrywalność naszego czołgu mają umiejętności załogi niż dodatkowy ekwipunek.
Jeśli mamy i załogę na 100% Camouflage i Camouflage Net, to wtedy nasz współczynnik wyniesie:
(0,00375 * effective skill level + 0,5) * 1,25 = (0,00375 * 100 + 0,5) * 1,25 = 1,09375
a jeśli nie mamy ani tego ani tego, to:
(0,00375 * effective skill level + 0,5) * 1 = (0,00375 * 0 + 0,5) * 1 = 0,5
Można więc wnioskować, że jeśli już zakładać Camouflage Net, to tylko na ten czołg, na którym już mamy (przynajmniej w jakimś stopniu) wytrenowaną załogę w Camouflage, bo wtedy korzyści będą największe (największa różnica współczynników). A czy w ogóle warto inwestować w kamuflaż, zależy od danego czołgu, co opiszę dokładnie przy każdym z nich.

Jaki jest effective skill level w zależności od ilości członków załogi? Zakładam, że wszyscy mają 100% umiejętności podstawowej i 100% dodatkowej.
Załoga Bez_wentylacji Z_wentylacją
n (100+(n-1)(100+100*0,1))/n (105+(n-1)(105+105*0,1)/n
2 - 105,00 - 110,25
3 - 106,67 - 112,00
4 - 107,50 - 112,88
5 - 108,00 - 113,40
6 - 108,33 - 113,75
Jak widać, czołgi z większą ilością załogi mają większy bonus wynikający z umiejętności załogi.

W poniższej tabeli zebrałem ogólne wskazówki, które Skille/Perki są odpowiednie dla danego typu czołgu. Ogólne! W poszczególnych przypadkach mogą się różnić, co zaznaczyłem w uwagach, bądź przy opisie danego czołgu w odpowiedniej sekcji.
[Obrazek: crew_skills.jpg]

 

Wolisz mieć wiele średnich załóg, czy kilka dobrych? No właśnie. Jeśli masz jakiś premium czołg, dajmy na to Tetrarch (USSR, czołg lekki) i grasz innymi czołgami tej nacji i tej klasy, to nie ma sensu szkolić dwóch załóg. W moim przypadku załogę przeszkoloną na T-50 przesadzam po zrobieniu gwiazdki na Tetrarcha i ponownie robię na niej gwiazdkę. Jako, że to czołg premium tej samej klasy, nie dostaję minusa do umiejętności.

Żródło: forum.worldoftanks.eu

[Obrazek: attachment.php?aid=747]
Odpowiedz
#2

[TUT] Załoga.

To kopiowanie jest tutaj dozwolone?

Kod:
[url=https://good-games.pl/member.php?action=register][img]https://good-games.pl/attachment.php?aid=719[/img][/url]

[Obrazek: oKuLFaO.png]
Team DGT | ACTiVE JUNGLE | 1g player
Odpowiedz
#3

[TUT] Załoga.
Zauważ , że jest podane zródło jak w innych Jego poradnikach.
[Obrazek: attachment.php?aid=746][Obrazek: attachment.php?aid=745]
Test Moderator Metin2- 17.03.2012r | Moderator Działu Metin2- 04.04.2012 | Moderator Globalny- 20.06.2012r.
Odpowiedz
#4

[TUT] Załoga.

Cytat:Zauważ , że jest podane zródło jak w innych Jego poradnikach.
Źródło to jedna sprawa a druga to zezwolenie autora pierwotnego tekstu. Wink

[Obrazek: oKuLFaO.png]
Team DGT | ACTiVE JUNGLE | 1g player
Odpowiedz
#5

[TUT] Załoga.
Jeżeli kopiujemy coś na inne forum zawsze podajemy źródło, które stanowi informację dla danej osoby i zabezpiecza nas przed konsekwencjami. Tak samo jak robisz zadanie do szkoly np. referat z fizykii także powinieneś dodać źródło z jakiego korzystałeś.
[Obrazek: attachment.php?aid=746][Obrazek: attachment.php?aid=745]
Test Moderator Metin2- 17.03.2012r | Moderator Działu Metin2- 04.04.2012 | Moderator Globalny- 20.06.2012r.
Odpowiedz
#6

[TUT] Załoga.

Cytat:Jeżeli kopiujemy coś na inne forum zawsze podajemy źródło, które stanowi informację dla danej osoby i zabezpiecza nas przed konsekwencjami. Tak samo jak robisz zadanie do szkoly np. referat z fizykii także powinieneś dodać źródło z jakiego korzystałeś.
Idąc takim tokiem rozumowania każdy może skopiować mój poradnik bez jakichkolwiek konsekwencji, a co jeśli nie życzę sobie zbierania laurów przez kogoś innego?

@antywarn:

Poprawiłbym estetykę: pogrubienia, podkreślenie ważniejszych informacji itd. Dodatkowo wyrównałbym do lewej, na środku źle się czyta. Wink

[Obrazek: oKuLFaO.png]
Team DGT | ACTiVE JUNGLE | 1g player
Odpowiedz
#7

[TUT] Załoga.

1. Skąd pewność, że tamten autor jest twórcą ?

2. Brak wzmianki o zakazie kopiowania i informacjach autorskich.

3. Podane jest źródło.

Z naszej strony nie uznał bym tego za kopie a za promocję twórczości prawdziwego autora gdzie jest jeszcze podany dokładny adres źródła.

Ts3Pol.pl Publiczny serwer teamspeak3 darmowe kanały ts3  LoL WoT MC MT2
Odpowiedz
#8

[TUT] Załoga.
Siwy już Ci wytłumaczył co ja miałem, a więc koniec dyskusji.
[Obrazek: attachment.php?aid=746][Obrazek: attachment.php?aid=745]
Test Moderator Metin2- 17.03.2012r | Moderator Działu Metin2- 04.04.2012 | Moderator Globalny- 20.06.2012r.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .