Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam! |
Poradnik Tworzenie sygnaturki w Gimpie krok po kroku |
[TuT] Tworzenie sygnaturki w Gimpie krok po krokuZACZYNAMY !1. Rozpoczynamy od utworzenia Nowego Obrazu w moim przypadku o rozmiarach 380x150 i wklejamy jakiś ciekawy stock, który posłuży nam za tło. 2. Teraz wklejamy nasz render. 3. Aby uzyskać ciekawą fakturę naszej sygnaturki namalowałem Pędzlem [P] czarne plamy, ustawiłem tryb warstwy na Miękkie Światło o kryciu 35%. 4. Dodajemy teraz warstwę z szachownicą - domyślnym tłem dla przeźroczystości a następnie wymazujemy Gumką [shift + E] jej część aby całość pasowała do naszego rendera. Tryb warstwy Miękkie Światło. 5. Dodajemy nową warstwę, znowu pędzlem malujemy Nasze kleksy: Klikamy na warstwę PPM -> Kanał alfa na zaznaczenie oraz Zaznaczenie -> Zmniejsz i ustawiamy wartość na 1px, a na koniec Edycja -> Wyczyść[Delete]. [/u] 6. Łączymy teraz wszystkie Nasze warstwy ( Warstwa -> PPM -> Połącz w dół ) i tworzymy jej kopię. Zastosujemy na niej filtr - Filtry -> Szum -> Wyciosajz ustawieniami: [/u] Przypadkowość - 50% [/u] [*] Powtórzenia - 40 [/u] warstwę ustawiamy na Tylko Jaśniejsze , krycie 70%usuwamy gumką wszystkie te elementy, które nachodzą na Nasz render. [/u] 7. Kolejny raz łączymy warstwy i znowu wykonujemy kopię. Stosujemy filtr: Zniekształcenia -> Falowanie z domyślnymi ustawieniami. Warstwę ustawiamy na Tylko Jaśniejsze, krycie 70%. [/u] 8. Trochę wszystko za jasne, dodajmy więc cień: Nowa warstwa -> Zaznacz wszystko [Ctrl + A] -> Wyczyść [Delete] prosty zabieg malujemy czarnym pędzlem brzegi Naszej sygnaturki, a następnie: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa wartość około 70 - . [/u] 9. Ponownie łączymy warstwy i tworzymy kopię. Ponownie zaś stosujemy filtr - wyciosaj z poprzednimi ustawieniami. Warstwę ustawiamy na Tylko Jaśniejsze, krycie 70%. Następnie usuwamy gumką elementy nachodzące na render, zostawmy jednak ich trochę aby dodać więcej detali. [/u] 10. Kolejne łączenie warstw i kolejna kopia zastosujemy tu filtr skręcanie i zaciskanie Filtry -> Zniekształcenia -> Skręcanie i Zaciskanie z domyślnymi ustawieniami, krycie warstwy około 50% (gumką usuwamy fragmenty które nie pasują). [/u] 11. Dodamy teraz trochę światła. Wcześniej łączymy warstwy, tworzymy kopię, zaznaczamy całość i udajemy się do Edycja -> Wyczyść [Delete]Z palety kolorów wybieramy kolor biały. Wybieramy narzędzie Gradient [L]w opcjach tego narzędzia ustawiamy: Gradient: Kolor pierwszoplanowy na przeźroczystośćKształt : PromienistyZ tymi ustawieniami na warstwie tworzymy źródło światła. 12. Łączymy warstwy i tworzymy kopię. Z palety kolorów wybieramy kolor czarny i biały w tej kolejności. Stosujemy GMKolory -> Odwzorowania -> Odwzorowywanie gradientutryb warstw ustawiamy na Tylko Ciemniejsze, krycie 40%. [/u] 13. Dodajemy teraz tzw. C4D - w skrócie render dzięki któremu dodamy ciekawy efekt (gumką wymazujemy nie pasujące elementy). Tryb warstwy ustawiamy na Przesiewanie . [/u] 14. Kopiujemy warstwę z naszym C4D i wybieramy narzędzie Odbicie [shift + F] Typ odbicia: Poziomo 15. Łączymy warstwy i tworzymy kopię: Stosujemy Odwzorowanie gradientu (Gradient Maskę), kolor ponownie czarny i biały tryb warstwy Tylko Ciemniejsze krycie 40%. [/u] 16. Łączymy warstwy i na jej kopii stosujemy Kolor -> Desaturcja[/u] 17. Łączymy warstwy i stosujemy filtr - wyciosaj, tryb warstwy - Tylko Jaśniejsze krycie 40. Usuwamy gumką elementy z postaci. [/u] 18. Dodajemy kolejne źródła światła, łączymy wszystkie warstwy, tworzymy kopię: Stosujemy Filtry -> Rozmycie >Rozmycie Gaussa o wartości 15 poziomo i 20 pionowo. Tryb warstwy ustawiamy na Miękkie Światło. [/u] 19. Kolejne łączenie warstw, kolejne tworzenie kopii. Wybieramy z palety dowolnie wybrany przez nas kolor, po czym zamalowujemy nim cała warstwę (dodamy trochę odcienia), ja wybrałem jasny niebieski: Warstwę ustawiamy na Pokrywanie o kryciu 30%. [/u] 20. Dodamy trochę głębi, czyli: Kolejne łączenie, kolejna kopia: Tryb warstwy Pokrywanie, krycie 30%. [/u] 21. Jako, że lewa strona jest trochę pusta, dodałem trochę detali: Na nowej warstwie pędzlem namalowałem białą linię, na której zastosowałem Filtry -> Szum -> WyciosajWarstwę ustawiłem na Przesiewanie, krycie 40%. Na kolejnej warstwie czerwonym kolorem zamalowałem usta, pokombinujcie z trybem warstwy dla uzyskania zadowalającego Was efektu. [/u] Teraz wystarczy tylko dodac swoj kozacki napis [TuT] Gimp SygnaturkaxDD[TuT] Gimp SygnaturkaHeh szkoda że z gimpuj ; /OUT nawet fajny tylko światło za duże.
Created by me.
[TuT] Gimp SygnaturkaTo jest kradzież własności intelektualnej ,uważaj bo Ci komputer zabiorą Fajne - by było jakbyś napisał to sam[TuT] Gimp SygnaturkaDopisz, że skopiowałeś poradnik z gimpuj.info.pl . Inaczej zostanie temat zamknięty, bądź przeniesiony do kosza. Nie ładnie nadpisywać sobie praw. [TuT] Gimp SygnaturkaSffitek to jak dopiszesz autora?
Nie karmić trola!
dzięki EDAJ za sygne!!! [TuT] Gimp SygnaturkaJeśli mam być szczery to najładniejsze było w punkcie 3 i 12btw.[TuT] Gimp Sygnaturkapunkt 15 puszcza z pod pachładne[TuT] Gimp SygnaturkaCalkiem dobre. Outcome niezły, tut dobrze opisany.| good-games.pl member |
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
27.08.2012 14:48
Ostatni post: velso |
|||||
16.08.2012 02:21
Ostatni post: Mystika |
|||||
15.02.2012 09:21
Ostatni post: kondzio26 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |