Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Poradnik Tworzenie sygnaturki w Gimpie krok po kroku

#1

[TuT] Tworzenie sygnaturki w Gimpie krok po kroku
ZACZYNAMY !
1. Rozpoczynamy od utworzenia

Nowego Obrazu w moim przypadku o rozmiarach
380x150 i wklejamy jakiś ciekawy stock, który posłuży nam za tło.

[Obrazek: 26277_11_07_09_9_24_03.jpg]

2. Teraz wklejamy nasz render.


[Obrazek: 26277_11_07_09_9_25_56.jpg]


3.  Aby uzyskać ciekawą fakturę naszej sygnaturki namalowałem

Pędzlem [Obrazek: pedzel.png] [P] czarne plamy, ustawiłem tryb warstwy na
Miękkie Światło o kryciu
35%.


[Obrazek: 26277_11_07_09_9_26_13.jpg]



4.   Dodajemy teraz warstwę z szachownicą - domyślnym tłem dla przeźroczystości a następnie wymazujemy

Gumką [Obrazek: gumka.png] [shift + E] jej część aby całość pasowała do naszego rendera. Tryb warstwy
Miękkie Światło.


  [Obrazek: 26277_11_07_09_9_26_30.jpg]



  5.   Dodajemy nową warstwę, znowu pędzlem malujemy Nasze kleksy: Klikamy na warstwę  

PPM -> Kanał alfa na zaznaczenie  oraz
Zaznaczenie -> Zmniejsz i ustawiamy wartość na
1px, a na koniec
Edycja -> Wyczyść[Delete].
[/u]

    [Obrazek: 26277_11_07_09_9_26_47.jpg]



    6.   Łączymy teraz wszystkie Nasze warstwy (

Warstwa -> PPM -> Połącz w dół ) i tworzymy jej kopię.
Zastosujemy na niej filtr -
Filtry -> Szum -> Wyciosajz ustawieniami:
[/u]


    Przypadkowość - 50%

[/u]
[*]    Powtórzenia - 40

[/u]

      warstwę ustawiamy na

Tylko Jaśniejsze , krycie
70%usuwamy gumką wszystkie te elementy, które nachodzą na Nasz render.
[/u]

      [Obrazek: 26277_11_07_09_9_27_02.jpg]



      7.   Kolejny raz łączymy warstwy i znowu wykonujemy kopię.

Stosujemy filtr:
Zniekształcenia -> Falowanie z domyślnymi ustawieniami.
Warstwę ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
70%.
[/u]

        [Obrazek: 26277_11_07_09_9_27_20.jpg]



        8.   Trochę wszystko za jasne, dodajmy więc cień:

Nowa warstwa -> Zaznacz wszystko [Ctrl + A] -> Wyczyść [Delete] prosty zabieg malujemy czarnym pędzlem brzegi Naszej sygnaturki, a następnie:
Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa wartość około
70 -
Big grin.
[/u]

          [Obrazek: 26277_11_07_09_9_27_46.jpg]



          9.   Ponownie łączymy warstwy i tworzymy kopię.

Ponownie zaś stosujemy filtr - wyciosaj z poprzednimi ustawieniami.
Warstwę ustawiamy na
Tylko Jaśniejsze, krycie
70%.
Następnie usuwamy gumką elementy nachodzące na render, zostawmy jednak ich trochę aby dodać więcej detali.
[/u]

            [Obrazek: 26277_11_07_09_9_28_02.jpg]



            10.   Kolejne łączenie warstw i kolejna kopia

zastosujemy tu filtr skręcanie i zaciskanie
Filtry -> Zniekształcenia -> Skręcanie i Zaciskanie z domyślnymi ustawieniami,
krycie warstwy około
50% (gumką usuwamy fragmenty które nie pasują).
[/u]

              [Obrazek: 26277_11_07_09_9_28_17.jpg]



              11.   Dodamy teraz trochę światła.

Wcześniej łączymy warstwy, tworzymy kopię, zaznaczamy całość i udajemy się do
Edycja -> Wyczyść [Delete]Z palety kolorów wybieramy kolor biały.
Wybieramy narzędzie
Gradient [Obrazek: gradient.png] [L]w opcjach tego narzędzia ustawiamy:
Gradient: Kolor pierwszoplanowy na przeźroczystośćKształt : PromienistyZ tymi ustawieniami na warstwie tworzymy źródło światła.


                [Obrazek: 26277_11_07_09_9_28_36.jpg]



                12.   Łączymy warstwy i tworzymy kopię.

Z palety kolorów wybieramy kolor czarny i biały w tej kolejności.
Stosujemy
GMKolory -> Odwzorowania -> Odwzorowywanie gradientutryb warstw ustawiamy na
Tylko Ciemniejsze, krycie
40%.
[/u]

                  [Obrazek: 26277_11_07_09_9_28_55.jpg]



                  13.   Dodajemy teraz tzw. C4D - w skrócie render dzięki któremu dodamy ciekawy efekt (gumką wymazujemy nie pasujące elementy). Tryb warstwy ustawiamy na

Przesiewanie .
[/u]

                    [Obrazek: 26277_11_07_09_9_29_17.jpg]



                    14.   Kopiujemy warstwę z naszym C4D i wybieramy narzędzie

Odbicie [Obrazek: odbicie.png] [shift + F] Typ odbicia:
Poziomo


                      [Obrazek: 26277_11_07_09_9_29_35.jpg]



                      15.   Łączymy warstwy i tworzymy kopię:

Stosujemy
Odwzorowanie gradientu (Gradient Maskę), kolor ponownie czarny i biały
tryb warstwy
Tylko Ciemniejsze krycie
40%.
[/u]

                        [Obrazek: 26277_11_07_09_9_29_53.jpg]



                        16.   Łączymy warstwy i na jej kopii stosujemy

Kolor -> Desaturcja[/u]

                          [Obrazek: 26277_11_07_09_9_30_09.jpg]



                          17.   Łączymy warstwy i stosujemy filtr - wyciosaj,

tryb warstwy -
Tylko Jaśniejsze krycie
40. Usuwamy gumką elementy z postaci.
[/u]

                            [Obrazek: 26277_11_07_09_9_30_28.jpg]



                            18.   Dodajemy kolejne źródła światła, łączymy wszystkie warstwy, tworzymy kopię:

Stosujemy
Filtry -> Rozmycie >Rozmycie Gaussa o wartości
15 poziomo i
20 pionowo.
Tryb warstwy ustawiamy na
Miękkie Światło.
[/u]

                              [Obrazek: 26277_11_07_09_9_30_49.jpg]



                              19.   Kolejne łączenie warstw, kolejne tworzenie kopii.

Wybieramy z palety dowolnie wybrany przez nas kolor, po czym zamalowujemy nim cała warstwę
(dodamy trochę odcienia), ja wybrałem jasny niebieski:
Warstwę ustawiamy na
Pokrywanie o kryciu
30%.
[/u]

                                [Obrazek: 26277_11_07_09_9_32_17.jpg]



                                20.   Dodamy trochę głębi, czyli:

Kolejne łączenie, kolejna kopia:
Tryb warstwy
Pokrywanie, krycie
30%.
[/u]

                                  [Obrazek: 26277_11_07_09_9_33_25.jpg]



                                  21.   Jako, że lewa strona jest trochę pusta, dodałem trochę detali:

Na nowej warstwie pędzlem namalowałem białą linię, na której zastosowałem
Filtry -> Szum -> WyciosajWarstwę ustawiłem na
Przesiewanie, krycie
40%.
Na kolejnej warstwie czerwonym kolorem zamalowałem usta, pokombinujcie z trybem warstwy dla uzyskania zadowalającego Was efektu.
[/u]

         [Obrazek: 26277_11_07_09_9_33_48.jpg]

Teraz wystarczy tylko dodac swoj kozacki napis Cool
ZapraszamDaj TAK ![Obrazek: attachment.php?aid=719][Obrazek: battles,proportional,340,200,5afeeece2b1...8ead09.jpg]Pojedynki :
[Obrazek: attachment.php?aid=719][Obrazek: attachment.php?aid=719][Obrazek: attachment.php?aid=719][Obrazek: attachment.php?aid=719]Good-gameowa paczka ![Obrazek: attachment.php?aid=719]
Odpowiedz
#2

[TuT] Gimp Sygnaturka
Zajefajne Tongue
[Obrazek: quers.jpg]
[Obrazek: attachment.php?aid=719]
G-Games Elite I| Były Moderator Battlefield 3 Big grin
Odpowiedz
#3

[TuT] Gimp Sygnaturka

[Obrazek: attachment.php?aid=719]Jak już kopiujesz, to przynajmniej to napisz ...
Odpowiedz
#4

[TuT] Gimp Sygnaturka
xDD
Odpowiedz
#5

[TuT] Gimp Sygnaturka
Heh szkoda że z gimpuj ; /OUT nawet fajny tylko światło za duże. Big grin
Created by me.
Odpowiedz
#6

[TuT] Gimp Sygnaturka
To jest kradzież własności intelektualnej ,uważaj bo Ci komputer zabiorą WinkFajne - by było jakbyś napisał to sam Big grin
Odpowiedz
#7

[TuT] Gimp Sygnaturka

Dopisz, że skopiowałeś poradnik z gimpuj.info.pl . Inaczej zostanie temat zamknięty, bądź przeniesiony do kosza. Nie ładnie nadpisywać sobie praw.
[Obrazek: t56qmb.png]
Odpowiedz
#8

[TuT] Gimp Sygnaturka
Sffitek to jak dopiszesz autora?
[Obrazek: attachment.php?aid=717] Nie karmić trola!
dzięki EDAJ za sygne!!!
Odpowiedz
#9

[TuT] Gimp Sygnaturka
Jeśli mam być szczery to najładniejsze było w punkcie 3 i 12btw.
[Obrazek: attachment.php?aid=749]
Odpowiedz
#10

[TuT] Gimp Sygnaturka
punkt 15 puszcza z pod pachBig grinładne
Odpowiedz
#11

[TuT] Gimp Sygnaturka
Calkiem dobre. Wink Outcome niezły, tut dobrze opisany.
[Obrazek: 8131c5fe479b7f0f5107d86044436dcf.jpg]
| good-games.pl member |
Odpowiedz
#12

[TuT] Gimp Sygnaturka
@UpTut dobrze skopiowany Smile@TopNiech któryś mod doda dopisek i close Smile
[Obrazek: attachment.php?aid=751]

Odpowiedz


Podobne wątki
27.08.2012 14:48
Ostatni post: velso
16.08.2012 02:21
Ostatni post: Mystika
15.02.2012 09:21
Ostatni post: kondzio26



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .