Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Bijatyka Toribash - turowa bijatyka [PC][Wii]

#1

Toribash - turowa bijatyka [PC][Wii]
[Obrazek: attachment.php?aid=719]

Ściągamy grę na www.Toribash.com

REJESTRUJEMY SIĘ W GRZE W SETTINGS

1. Podstawy
+ Toribash to turowa, taktyczna bijatyka w stylu Ragdoll. Oferuje ona zarówno tryb single player jak i multi player. Toribash daje wiele możliwości gry. Pozwala on na walkę wręcz, wykonywanie skoków, parkour, grę w różne sporty czy pojedynkowanie się na broń. Slogan gry to Violence Perfected. W grze nie ma zaprogramowanych ruchów, które wykonuje się dzięki odpowiednim kombinacjom klawiszy. W toribash do dyspozycji ma się 20 stawów (jointów). Każdy z nich może być w czterech stanach ruchowych. Odpowiednie poruszanie stawami pozwala na poruszanie się w pożądany sposób.
+ Twórcą gry jest szwed Hampus Söderström (Hampa), firma tworząca Toribash to Nabi Studios. Gra została wydana 2 marca 2006 roku. Na początku nie była darmowa, pełna wersja kosztowała około 20$. Od 3.0 gra stała się darmowa, a Nabi zmieniła źródło przychodu z Toribash.

2. Gameplay

Singleplayer: Wstęp
Single Player to jeden z dwóch podstawowych trybów jakie oferuje nam Toribash. W tym trybie mamy dostępne dwie postacie, które możemy kontrolować. Jest to Tori i Uke. Tori w tłumaczeniu na język polski oznacza "atakujący", zaś Uke "broniący się". Domyślnie do dyspozycji mamy postać Tori'ego, lecz po kliknięciu w którąkolwiek część ciała Uke przejmujemy nad nim kontrolę.
[Obrazek: tiu.png]

Grając na tym trybie możemy ustawić między innymi mod, ustawienia moda takie jak np. grawitacja, obrót postaci, zmiana ich położenia. Podstawowym modem trybu Single Player jest "classic".

Jego najważniejsze domyślne ustawienia to:
500 Match Frames
10 Turn Frames
100 Dismemberment Threshold
Grawitacja: 0 0 -9.82
Dyskwalifikacja: Wyłączone
Grab: Włączone
Dojo: Wyłączone



Singleplayer: Ruchy


Wszystkie jointy mają dwa podstawowe stany: Hold i Relax. Mają też dwa dodatkowe, te jednak różnią się w niektórych jointach. Mimo wszystko najczęściej pojawiają się Contract i Extend, w którym jedna funkcja jest przeciwieństwem drugiej.
Hold - joint próbuje sztywno utrzymać część ciała w obecnej pozycji.
Relax - joint jest całkiem bezwładny, luźny.
Extend - zależnie od jointa, zazwyczaj się wyprostowywuje.
Contract - Antagonistycznie, joint zazwyczaj się zgina.

Części ciała

[Obrazek: 317du9v.png]

1. Neck - Szyja.
Contract - przechyla głowę do tyłu
Extend - przechyla głowę do przodu

2. Hands - dłonie, klikając na nie zmieniamy je w tryb gripowania/grabowania. W tym stanie dotykając nimi czegoś, chwytamy to. Na niektórych serwerach jest to wyłączone.

3. Wrists - Nadgarstki.
Contract - Zgięcie nadgarstka
Extend - Całkowite wyprostowanie nadgarstka

4. Elbows - Łokcie.
Contract - Zgięcie łokcia
Extend - Wyprostowanie łokcia

5. Arms - Ramiona.
Raise - Podnosi ręce
Lower - Opuszcza ręce

6. Pecs
Contract - Maksymalne poruszenie rąk przed siebie
Extend - Lekkie wygięcie rąk za siebie

7. Chest - Klatka piersiowa.
Left Rotating - Skręt tułowia w lewo
Right Rotating - Skręt tułowia w prawo

8. Lumbar - mięsień lędźwiowy.
Right Bending - Przechylenie ciała na prawo
Left Bending - Przechylenie ciała na lewo

9. Abs - Brzuch.
Contract - Schylanie się do przodu
Extend - Wychylanie się do tyłu

10. Hips - Uda.
Contract - Ruszenie nogą do przodu
Extend - Ruszenie nogą do tyłu

11. Glutes - Pośladki.
Contract - Przesuwanie nogi do środka
Extend - Odsuwanie nogi na zewnątrz

12. Knees - Kolana.
Contract - Zgięcie kolana
Extend - Wyprostowanie kolana

13. Ankles - Kostki.
Contract - Zgięcie stopy
Extend - Obciągnięcie stopy

Singleplayer: Terminy

Dismemberment - dosłownie rozczłonkowanie. Jest to uszkodzenie jointa, spowodowane odpowiednio mocnym uderzeniem. Zdismemberowany joint przybiera kolor krwi, zaczyna krwawić i odlatuje od reszty ciała. Dismemberment powoduje, że przeciwnik zranionego otrzymuje bonusowe punkty, których ilość zależy od uszkodzonego jointa. W skrócie DM.

Fracture - złamanie, jest wynikiem odpowiednio mocnego uderzenia w jointa. Przybiera on wtedy jasnoniebieski kolor i tracimy nad nim kontrolę, on zaś traci ograniczenia wygięcia (można np. nienaturalnie zgiąć kolano do przodu). Złamanego jointa nie można już wyrwać. Fracture powoduje, że przeciwnik zranionego otrzymuje bonusowe punkty, których ilość zależy od uszkodzonego jointa.

Treshold [Fracture Treshold/Dismemberment Treshold] - Siła uderzenia potrzebna do złamania/odczłonowania jointa określa się w ustawieniach gry. Domyślnie wynosi 100.

Grab, grip - chwytanie czegoś za pomocą dłoni. Aby coś chwycić, należy kliknąć na dłoń (powinna stać się płaska). Uchwyt symbolizuje pół-przezroczysta kulka między obiektem chwytanym a dłonią. W niektórych trybach grab jest wyłączony.

Madman - replay, w którym gracz niczym szaleniec wpada w furię i niszczy uke. Przyjęło się, że madmanem można nazwać replay, w którym gracz robi conajmniej 5 dm lub uszkadza conajmniej głowę, obie ręce i obie nogi (poglądy na ten temat się różnią).

Opener - W single player, ruch, który pozwala na zebranie pędu i rozpoczęcie silnego ataku. W multiplayer ruch, którym rozpoczynamy grę. W zależności od trybu może on trwać jedną lub więcej tur. Celem openera jest zadanie największych strat przeciwnikowi lub zajęcie dogodnej pozycji do ataku lub obrony. Niektóre mody niemal całkiem opierają się na openerach (np. instagibfeet). Najwięcej openerów powstaje dla trybu wushu.

Split - dosłownie rozpołowienie. Oznacza to dm jednego z jointów torsu, tj. chest, lumbar lub abs. Gdy tak się stanie, postać będzie podzielona na dwie połowy: nogi i tors z rękami i głową.

Decap, decapitation - pozbawienie siebie lub przeciwnika głowy. Oznacza to dismemberment szyi (necka). Nowi gracze często mylą decap z oderwaniem dowolnego jointa. Za decap otrzymuje się 15000 punktów.

Splitcap - replay, w którym występuje jednocześnie split i decap, nic ponad to.

Engage distance - odległość graczy od siebie. Domyślnie wynosi ona 100. W skrócie ED.

Boomhit - cios, w którym więcej niż jeden joint ulega dismemberowaniu.

Instagib - termin zapożyczony z innych gier, gdzie oznaczało to zabicie jednym strzałem/ciosem. Tutaj oznacza to, że coś, co ma status instagib, jeśli trafi jointa, natychmiastowo nastąpi dm, choćby tylko lekko go musnęło. Status instagib może mieć dowolna część ciała gracza lub obiekt w modzie. Gdy jest to część ciała gracza, nie można zranić samego siebie, gdy jest to obiekt, rani on wszystkich. Jeśli zetkną się dwie rzeczy instagib, nie stanie się nic (napieranie instagib dłonią na instagib klocek nie spowoduje dm dłoni, podobnie dotknięcie instagib rąk dwóch przeciwnych graczy).

Disqualify (DQ) - dyskwalifikacja. Dotknięcie podłoża częścią ciała inną niż stopa lub ręka lub dotknięcie czymkolwiek miejsca poza ringiem. Przy włączonym trybie sumo, możemy dotykać ziemi nadgarstkami i stopami. Przy dyskwalifikacji, od miejsca DQ wychodzi okrąg, którego kolor możemy wybrać, kupując odpowiednie przedmioty.

Skeet, skeet shot - urwanie części uke i wyrzucenie jej, a następnie wyrwanie kolejnej części i rzucenie nią w poprzednią. Rzadziej spotykane jest wyrwanie własnej części, aby nią rzucić. Skeet shot wygląda bardzo efektownie i jest dość trudny do wykonania.

Match frames - ilość klatek dostępnych w walce. Po ich upłynięciu walka kończy się i wygrywa osoba z większą ilością punktów. Można też skończyć walkę przedwcześnie, przez dq. MF wyrażane jest przez żółtą liczbę w górnej środkowej części ekranu. W skrócie MF

Turn frames - ilość klatek upływających co turę. Może to być stała lub zmienna liczba. Jeśli jest ona zmienna, pod licznikiem MF widzimy ilość klatek, która upłynie w obecnej turze.

Dojo - okrąg lub kwadrat występujący w niektórych trybach gry. Wypadnięcie poza obszar dojo oznacza dyskfalifikację.



Singleplayer: Replaye



Replaye, czyli praktycznie jedna z najważniejszych rzeczy cechujących toribasha. Dzięki możliwości zapisywania swoich replayów, możemy przechowywać i udostepniać nasze ruchy, powtórki z walk stoczonych na multiplayer, oraz wiele wiele więcej. Replaye są zapisywane w formacie .rpl. Format ten może być odczytany przez toribasha i dowolny edytor tekstu. Struktura replaya składa się z kilku linijek tekstu, zapisywanych przez grę co każdy stworzony ruch podczas którejś klatki. Im dłuższa walka, tym więcej tekstu, a co za tym idzie większa waga replaya.

Podczas oglądania replaya mamy możliwość jego edycji zarówno w grze jak i edytorem tekstu. Jeśli chcemy to zrobić bezpośrednio w grze, należy w interesującej nas klatce nacisnąć klawisz "E". Niektórzy pomyślą, że ciężko trafić w wybrana klatkę. Nic bardziej mylnego. Podczas replaya możemy go w dowolnej chwili zatrzymać, a następnie oglądnąć każdą klatkę po kolei. Rzecz tą wykonujemy klawiszem "P" a następnie przeskakujemy z klatki do klatki kombinacją klawiszy Shift + P. Po dokonaniu edycji replaya z poziomu gry, znów go zapisujemy żeby zachować zmiany.
Edycja replayów przez edytor tekstu sprawia ludziom najwięcej problemów, gdyż znajdują się tam szczegółowe dane co do położenia każdego jointa u postaci w danej klatce. Poniżej przedstawię linijkę, dzięki której można w łatwy sposób zmienić niektóre ustawienia gry, oraz nazwy postaci.

#!/usr/bin/toribash

#made with toribash-3.8 - informacja, która mówi nam w jakiej wersji toribasha został stworzony dany replay.

#SCORE 0 0 - końcowa liczba punktów Tori i Uke.

#WIN 0 - linijka która odpowiada za to, kto wygrywa walkę poprzez większą ilość punktów, lub dyskwalifikacje.
VERSION 10 - zbędna informacja

FIGHTNAME 0; 1 - j.w

BOUT 0; Verax
- Imię postaci odpowiadającej Tori'emu

BOUT 1; uke
- To samo co wyżej tylko tyczy się Uke

AUTHOR 0; Verax
- Tekst wyświetlany nad nazwą replaya podczas jego uruchomienia podczas gry. Mówi nam kto zapisywał dany replay.

NEWGAME 0;500
10
0
0 0 2 100
0 0 classic
0 0 100 0 0 0 1 0 2 0 0 0 0 0 0 0.000000 0.000000 -9.820000
0
0
I tutaj zaczyna się zabawa z ustawieniami replaya.

Match Frames

Turn Frames

Flags

Dismemberment Threshold
( można łatwo sprawdzić, czy ktoś oszukiwał osłabiając postacie)

"classic"
- Nazwa moda
0.00 0.00 -9.82
- Grawitacja
Dq Flag
Za niedługo będzie Tutorial dotyczący multiplayer!
Odpowiedz
#2

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash
Napraowałes sie. Leci like
Odpowiedz
#3

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash

Cytat:Napraowałes sie. Leci like
Dziękuję dziś o 8:00 powinienem już wstawić multiplayer
Odpowiedz
#4

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Multiplayer

[Obrazek: attachment.php?aid=719]

Multiplayer: Wstęp
Multiplayer jest trybem umożliwiającym graczom toczenie walk między sobą. To tutaj codziennie ludzie spotykają się aby sprawdzić swoje możliwości. Tryb multiplayer w odróżnieniu od trybu Singleplayer różni się tym, że nie mamy tutaj swobodnej kontroli nad obiema postaciami. Do dyspozycji mamy tylko jedną z dwóch postaci. Wykonywanie ruchów niczym nie różni się od Singleplayera, lecz w trybie Multiplayer mamy określoną ilość czasu na wykonanie ruchu. Po upłynięciu tego czasu obie postacie wykonują ruch wcześniej wymyślony przez graczy. W trybie Multiplayer mamy możliwość zdobywania tzw. TC czyli pieniędzy za które możemy później dokonać zakupu jakiegoś koloru na nasze jointy, części ciała itd.

Lista serwerów dzieli się na pokoje statyczne, czyli te, na których mamy możliwość zdobywania pieniędzy bez Boostingu (o tym później) i pokoje założone przez graczy, na których nie otrzymuje się specialnej ilości TC z wyjątkiem osób, które wykupiły tzw. Boostery. Te dwa rodzaje pokoji różnią się też tym, że na pokojach statycznych nie mamy kontroli nad jego ustawieniami, natomiast na własnym pokoju możemy dowolnie zmieniać jego ustawienia ( o tym więcej w Hostingu). Poniżej znajduje się lista pokojów statycznych.

Pokoje
Begginer
- dostępne dla graczy od białego pasa do żółtego. Gracze z wyższym pasem nie mają do nich dostępu (z wyjątkiem adminów)

-Judo
-Aikido
-TwinSword
-Jousting


Pokoje

Intermediate

- dostępne dla graczy od białego pasa do zielonego.

-Judo x2
-Aikido x2
-TwinSword
-Jousting

Pokoje
SemiPro
- dostępne dla graczy od białego pasa do brązowego.

-Judo
-Aikido
-Wushu

Pokoje
Blackbelt
- dostępne tylko
dla graczy z czarnym pasem.
-Wushu
-Kickbox
-Judo
-Sambo
-Mods
-TaekKyon
-Aikido

Pokoje
Ultimate
- dostępne tylko dla graczy z pasem większym, niż 3rd dan Blackbelt
.
-lenshu
-aikido
-wushu
-judo


Pokoje
AikidoQuick
- są to pokoje z modem Aikido, lecz zmodyfikowanym aby walki były krótsze. Wejść na nie może każdy, ale limit osób na jednym pokoju wynosi 4
.
-Aikido Quick 1
-Aikido Quick 2
-Aikido Quick 3
-Aikido Quick 4


Pokoje
tourney
- są to pokoje z ustawionym automatycznym turniejem, od 500 do 750 tc za pokonanie wszystkich przeciwników, różne mody.

Multiplayer: Rozgrywka

1. Czat. Aby napisać coś, należy wcisnąć enter.
2. Okienko do wyboru czatu (można przełączać między głównym czatem a np. rozmową prywatną z graczem)
3. Ilość TC.
4. Informacja mówiąca o pozycji w kolejce.
5. Przycisk do zakupu InstaBoosta (więcej w "Boosting")
6. Kolejka graczy. Pierwsi dwaj to walczący.
7. Streak - ilość wygranych pod rząd. Jedna gwiazdka to jedno zwycięstwo.
8. Ilość punktów, nick, pas i ranking.
9. Timer - pokazuje ilość czasu na wykonanie tury.
10. Ilość MF do końca gry.
11. Ilość TF, która upłynie w następnej turze (widoczne tylko gdy TF nie jest stałe).

W uproszczeniu, po wejściu na serwer zostajemy włączeni do kolejki. Czekamy wtedy na własną walkę, w między czasie możemy rozmawiać z innymi graczami. Gdy następuje nasza kolej, wciskamy spację i rozpoczyna się walka. Mamy określoną ilość czasu na wykonanie ruchów i następuje kolejna tura. Przegrany idzie na koniec kolejki, zaś zwycięzca walczy z kolejną osobą w kolejce.

Multiplayer: Hosting

Jak wiadomo od wersji 3.4 mamy możliwość tworzenia własnych pokojów. We wstępie wspomniałem, że nie mamy tam żadnych korzyści pieniężnych (TC), bez boosterów. Jednak na swoim serwerze mamy możliwość dowolnego zmieniania jego ustawień jak i moda. Poniżej umieszczę listę z regulaminem dotyczącym tworzenia i grania na własnych pokojach, oraz jego cechy itd.

A więc na własnych pokojach możemy w dość łatwy sposób "farmić" (o tym później) TC. Polega to na ustawianiu moda, na którym w krótkim czasie stoczymy dużą ilość walk. Osoby "farmiące" w ten sposób (a szczególnie z boosterami) są surowo karani w postaci zablokowania konta na czas nieokreślony bądź na długi okres czasu.
Mamy możliwość zmieniania nazwy i opisu swojego pokoju. Pokoje o nazwach wulgarnych, napisanych dużą czcionką są edytowane a jego twórca karany. Natomiast kolor czcionki możemy dowolnie zmieniać.
Jak wcześniej wspomniałem możemy wybierać mod na jakim chcemy grać. Listę modów otwieramy poprzez wciśnięcie kombinacji klawiszy CTRL + M a następnie wybieramy interesujący nas mod. Czasami gra może nie akceptować wybranego moda. Powodem tego jest jego znalezienie się w katalogu gry, ale nie zaakceptowanie przez administratora na forum. Takie mody można włączyć tylko na Singleplayerze.

Poniżej znajduje się lista komend, którymi możemy zmieniać ustawienia pokoju (tylko dla operatorów @nick)

/set - wyświetla nam ustawienia pokoju
/reset - rozpoczyna walkę od nowa i aktualizuje zmienione ustawienia pokoju
/set ed <liczba> - ustawienie odległości między postaciami
/set eh <liczba> - ustawienie wysokości na której będą postacie
/set er <liczba> - ustawienie kąta obrócenia postaci
/set dt <liczba> - ustawienie "łamliwości" postaci
/set ft <liczba> - ustawienie limitu obrażeń, który trzeba osiągnąć aby na postaci pojawiło się fracture
/set tf <liczba> - liczba klatek w których co turę będzie odbywać się ruch
/set mf <liczba> - liczba klatek całej rozgrywki
/set dismemberment 0 lub 1 (0 = OFF, 1 = ON) - ustawienie, czy na pokoju dostępne jest wyrywanie kończyn z postaci
/set fracture 0 lub 1 - ustawienie, czy na pokoju dostępne jest fracture
/set dq 0 lub 1 - włączenie bądź wyłączenie dyskwalifikacji poprzez dotknięcie jointem ziemi
/set ds <liczba> - ustawienie wielkości "Dojo" czyli pola w jakim dozwolona będzie rozgrywka
/set dojotype 0 lub 1 - zmiana między kwadratowym dojo, a okrągłym
/set mod <NazwaModa.tbm> LUB kombinacja klawiszy CTRL+M - ustawia wybrany mod. Podczas stosowania komendy należy pamiętać o wielkości liter i formacie .tbm
/set desc - ustawia opis pokoju wyświetlany na liście pokoji
/set motd - ustawia wiadomość powitalną na pokoju
/set gravity x z y - ustawienie grawitacji
/set minbelt <liczba> -ustawienie wymaganej ilości stoczonych walk, aby móc grać w pokoju
/set maxbelt <liczba> - to samo co wyżej, tylko maksymalnej ilości walk
/set flag <liczba od 1-16> - ustawienia pokoju dotyczące dyskwalifikacji, wyrywania kończyn, fracture i możliwość łapania przeciwnika
/passwd <hasło> - ustawia hasło w pokoju
/passwd - usuwa wcześniej ustawione hasło
Lista flag:
(czerwień = off, zieleń - on)
Flag 1 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 2 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 3 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 4 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 5 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 6 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 7 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 8 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 9 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 10 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 11 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 12 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 13 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 14 DQ , DM , Frac , Grip
un-Flag 15 DQ , DM , Frac , Grip
Flag 16 DQ , DM , Frac , Grip

# flag 1 - normalne
# flag 6 - instagib / inta-intagib
# flag 12 - instagib
# flag 16 - niemożna łapać ciała
# flag 32 - wyłączenie DQ

Komendy dla operatorów pokoju:
/status - wyświetla ID i numer IP gracza
/kick <nick> - wyrzuca danego gracza z pokoju
/ban <ip> - banuje danego gracza z pokoju
/fban <ip> - banuje i wyrzuca danego gracza
/mute <nick> - uniemożliwia pisanie danemu graczowi
/unmute <nick> - umożliwia pisanie danemu graczowi
/fspec <nick> - wyłącza gracza z kolejki
/fenter <nick> - włącza gracza do kolejki
/nu (nudge up) lub /nd (nudge down) <nick> - przenosi gracza o jedno miejsce wyżej, lub niżej w kolejce
/nud <nick> <pozycja> - przenosi gracza do danego miejsca w kolejce
/scramble - losowo umieszcza graczy w kolejce
/cp - wyświetla wiadomość na środku ekranu
/knockout - tryb turnieju
/op - nadanie przywilejów operatora
/deop - usunięcie przywileju
Multiplayer: Mody Standardowe
Jak wiadomo toribash posiada kilka standardowych modów, zwane potocznie skill mods. Na tych modach zazwyczaj odbywają się wszelkiego rodzaju turnieje na sprawdzenie umiejętności, mistrzostwa itd. W tym artykule wymienię kilka standardowych modów.

Judo
Judo to najpopularniejszy i najmniej wymagający mod. Cechuje się tym, że jest dość prosty do opanowania, gdyż zazwyczaj walka polega na zastosowaniu dobrego openera, aby szybko zdyskwalifikować przeciwnika. Poprzez dużą ilość Match Frames oraz Turn Frames, gracze muszą uważnie planować swoje ruchy.

Ustawienia:

Match Frames - 1000
Turn Frames - 70
Engage Distance - 80
Dismember Threshold - 100
Fracture Threshold - brak
Nazwa - judo.tbm
Grab - dozwolony
Dyskwalifikacja - włączona

Wushu
Chyba najbardziej wymagający mod ze wszystkich. Poprzez małą szansę na wyrwanie kończyn przeciwnikowi, walki przeważnie toczą się o punkty. Dzięki danym klatkom, gracze w pierwszej turze przygotowywują ruch, a w następnej go kończą próbując zdobyć jak największą ilość punktów. Przez dużą odległość i częste odlatywanie podczas walki, gracze zmuszeni są do stosowania tzw. comebacków ( o tym później w terminach ), aby powrócić do wroga zanim upłynie czas. Opanowanie tego typu rozgrywki zajmuje wiele czasu.

Ustawienia:

Match Frames - 500
Turn Frames - 50
Engage Distance - 250
Dismember Threshold - 150
Fracture Threshold - 80
nazwa - wushufixed.tbm
Grab - wyłączony
Dyskwalifikacja - włączona

Aikido

Ulubiony mod stwórców toribasha. Mod ten polega na dyskwalifikacji przeciwnika poprzez zmuszenie go do dotknięcia ziemi jointem, bądz wyrzucenie go poza dojo. W aikido utrudnieniem jest zmieniona grawitacja, która nadaje walce więcej realizmu. W aikido istnieje specyficzny i uważany za graczy za ośmieszający rodzaj openerów, są to "shovele", ale o tym w terminach.

Ustawienia:

Match Frames - 350
Turn Frames - 10,20,20,30,30,35,35,40,40,40,50 (co kilka tur zmienia się liczba)
Engage Distance - 90
Dismember Threshold - 325
Fracture Threshold - 200
nazwa - aikido.tbm
Dojosize - 375
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - włączona ( poza dojo dyskwalifikacja jest natychmiastowa )

Sambo
Niema co się rozpisywać na ten temat. Ten mod można uznać za "stuningowane" aikido. Przez wielu uważane za bardziej wymagające niż aikido.

Ustawienia:

Match Frames - 280
Turn Frames - 10,10,10,25,25,25,25,50,50,50
Engage Distance - 80
Dismember Threshold - 250
Fracture Threshold - 200
nazwa - sambo.tbm
Dojosize - 500
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - włączona

Jousting
Mod chyba jeszcze mniej wymagający niż Judo. Polega na wystrzeleniu graczy w siebie z dużej odległości, a następnie wykonanie ataku mającego na celu połamanie przeciwnika. Często ten mod jest wykorzystywany do "farmienia" QI.

Ustawienia:

Match Frames - 100
Turn Frames - 30,30,20,10,10
Engage Distance - 1000
Dismember Threshold - 200
Fracture Threshold - 100
nazwa - jousting.tbm
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - wyłączona

Twin Swords
Popularny mod, ponieważ dzięki wydłużonym instagib dłoniom tworzącym miecze i stopami, możemy w łatwy sposób zniszczyć przeciwnika a następnie doprowadzić do wyrzucenia jego części ciała poza dojo.

Ustawienia:

Match Frames - 500
Turn Frames - 50
Engage Distance - 275
Dismember Threshold - 325 (to akurat niema większego znaczenia)
Fracture Threshold - brak
nazwa - twinsword4.tbm
Dojosize - 1000
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - włączona

TaekKyon

Taekkyon tak jak wushu jest uznawany za mod dla dobry graczy, ponieważ dzięki małej ilości klatek musimy wyprowadzić jak najwięcej kopnięć w kierunku przeciwnika aby zdobyć przewagę punktami, bądź zdyskwalifikowac go.

Ustawienia:

Match Frames - 120
Turn Frames - 10
Engage Distance - 180
Dismember Threshold - 100
Fracture Threshold - brak
Mod taekkyon.tbm
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - włączona

Kickbox
Mod bardzo podobny do Taekkyon, ale różni się ilością klatek.

Ustawienia:

Match Frames - 220
Turn Frames - 20
Engage Distance - 140
Dismember Threshold - 100
Fracture Threshold - brak
nazwa - kickbox.tbm
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - włączona

Betabox

Alternatywa dla ludzi lubiących kickbox, ale nie przepadających za dyskwalifikacją. Różni się jeszcze ilością klatek podczas tur.

Ustawienia:

Match Frames - 220
Turn Frames - 10,10,20,20,20,20,20,20,20,20,20,20
Engage Distance - 140
Dismember Threshold - 100
Fracture Threshold - brak
nazwa - betaboxfixed.tbm
Grab - włączony
Dyskwalifikacja - wyłączona

Multiplayer: Terminy
W tym artykule opiszę kilka popularnych terminów stosowanych przez graczy podczas gry na multiplayerze.

QI - ilośc stoczonych walk. Im więcej posiadamy QI, tym lepszy mamy pas i więcej możliwości np. w kupywaniu kolorów. Po osiągnięciu dostatecznej ilości QI możemy ustawić własną nazwę pasa. Poniżej lista wszystkich pasów i ich wymagania.

White - 0
Yellow
- 20
Orange
- 50
Green
- 100
Blue
- 200
Brown
- 500
Black
- 1000
Second Dan
- 2000
Third Dan
- 3000
Fourth Dan
- 4000
Fifth Dan
- 5000
Sixth Dan
- 6000
Seventh Dan
- 7000
Eighth Dan
- 8000
Ninth Dan
- 9000
Tenth Dan
- 10000
Master Belt
- 15000
Custom Belt
- 20000
God Belt
- 50000
One belt
- 100000

Swoją ilość QI można sprawdzić w torishopie.

Opener
- tak jak kolega JtanK wcześniej opisał, ruch otwierający walkę. Często bardzo dobry opener daje nam dużą przewagę podczas walki.

Rodzaje openerów:
Shovel ( Aikido, Sambo) - ruch polegający na podniesieniu i wyrzuceniu przeciwnika poza dojo, robiąc to całkowicie symetrycznie. Często ten ruch jest ciężki do pokonania, jednak bardziej zaawansowanym graczom nie stanowi on przeszkody w wygraniu walki. Ruch ten zazwyczaj stosują gracze niemający żadnego pojęcia o modzie w którym grają.
Sweep ( Wushu ) - opener, którego zadaniem jest wyskok w stronę przeciwnika aby spowodować u niego jak największe obrażenia. Stosowanie tego typu ruchów może być niebezpieczne, gdyż przy chwili nieuwagi możemy doprowadzić do własnej dyskwalifikacji bądź możemy po prostu nie trafić.
Snap Kick ( Taekkyon ) - opener w którym gracz wyprowadza kopnięcie w kierunku przeciwnika. Polega on na zrelaksowanym kolanie, które następnie w kolejnej turze prostujemy wykonując mocne kopnięcie.

Comeback ( przeważnie Wushu ) - to ruch dzięki któremu możemy spowrotem znaleźć się obok naszego przeciwnika. Sztuką comebacków jest trzymanie się blisko ziemi, aby dowolnie manipulować kierunkiem w którym chcemy się przemieszczać. Często nieudany comeback kończy się wysokim wyskokiem w górę, dyskwalifikacją, bądź lot w całkowicie innym kierunku niż sobie to planowaliśmy. Tak jak wcześniej pisałem opanowanie tego typu ruchów zajmuje sporo czasu i wymaga szybkiego myślenia, ponieważ czas nas goni.

Runner - osoba która podczas walki wyskakuje w całkowicie innym kierunku niż przeciwnik po zdobytej przewadze punktowej, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną. Takie zachowanie jest powszechnie uważane za NIE PROFESJONALNE. czyli noob sux fag

Leaver - osoba wychodząca z gry podczas walki. Zazwyczaj kiedy przegrywa. Jest to zachowanie karygodne. [Obrazek: 2mebfd3.gif]

Farming - nieregulaminowe zdobywanie pieniędzy w bardzo krótkim czasie. Tyczy się to zarówno pieniędzy jak i QI. Osoby "farmiąc" są karane zawieszeniem konta.

Random frac ( Wushu ) - pechowa sytuacja w której któraś część ciała gracza ulega złamaniu na skutek mocne uderzenia w ziemię.

Odpowiedz
#5

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Multiplayer
Wszystko fajnie nawet opisane, tylko ten czerwony kolor mógłbyś zmienić na jakiś przyjaźniejszy dla oka. WinkLIKE za pracę dla Ciebie. Wink
Odpowiedz
#6

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Multiplayer
Next15 już zmiewniam kolor ups... zapomnialem coś dodać o terminach zaraz dodamDodałem terminy mam nadzieje że jest wszystko git i da się połapać,zaniedługo TuT dotyczący torishop ale co to jest i co tam sie robi dowiecie się puźniej
Odpowiedz
#7

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Multiplayer
Bardzo sie napracowałes. Poradnik nie jest zrobiony na odpieprz,tylko wszystko jest ładnie opisane. Like
Odpowiedz
#8

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Multiplayer

Cytat:Bardzo sie napracowałes. Poradnik nie jest zrobiony na odpieprz,tylko wszystko jest ładnie opisane. Like
Dziękuję motywujecie mnie do napisania następnwgo TuT'a o ToriShop'ie ale to o 10:30 bo temat ten ma dużo obrazków i trzeba dokładnie opisać więc sory że dodam tak puźno
Odpowiedz
#9

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-ToriShop

3. ToriShop i ToriMarket

ToriShop: Wstęp

ToriShop to ważne miejsce, w którym można zarządzać naszym kontem i kupować przedmioty. W Torishopie kupujemy itemy i boostery, sprawdzamy stan naszych TC i QI, przesyłamy innym graczom przedmioty, sprawdzamy historię transakcji, zmieniamy noszone kolory itp.

TC, czyli ToriCredits to waluta używana w Toribash. Można nią kupić przedmioty, ale również można np. zlecić grafikowi wykonanie pracy, oferując mu TC w zapłatę. TC można zdobyć w wiele sposobów, między innymi:
Wygrywając grę na serwerze statycznym (10tc)

[*]Zwyciężając turniej w grze, lub konkurs na forum

[*]Oferując usługi, takie jak robienie avatarów

[*]Pojedynkom przeciwko innym graczom o określoną stawkę

[*]Kupując wspomagacze za prawdziwe pieniądze (więcej w "Boosting")

W przeliczeniu na dolary, 1$ to 10 tysięcy ToriCredits.

ToriShop: Rodzaje przedmiów do kupienia
Jak wiadomo w Torishopie mamy szereg różnych kolorów, textur i innych bajerów. Wszystkie możemy zakupić, jeśli posiadamy wymagana liczbę ToriCredits oraz QI. Z racji tego, że wiele osób posiada kolor do którego nie spełniają wymagań (sam posiadam), kupowanie kolorów z Torishop ostatnimi czasy zrobiło się bardzo nie opłacalne, ale nie o tym. Poniżej opiszę wszystkie kategorie przedmiotów, oraz przedmioty jakie wchodzą w skład danego setu.

Na początek lista dostępnych kolorów:

Acid

[Obrazek: blood_acid.png]

Adamantium

[Obrazek: adamantium_blood.png]

Alpha Imperial

[brak ikon]

Amber

[Obrazek: amber_blood.png]

Amethyst

[Obrazek: blood_amethyst.png]

Aqua

[Obrazek: blood_aqua.png]

Aurora

[Obrazek: aurora_blood.png]

Azurite

[Obrazek: azurite_blood.png]

Beetle

[Obrazek: beetle_blood.png]

Bronze

[Obrazek: blood_bronze.png]

Camo

[Obrazek: camo_blood.png]

Chronos

[Obrazek: chronos_blood.png]

Cobra

[Obrazek: cobra_blood.png]

Copper

[Obrazek: copper_blood.png]

Crimson

[Obrazek: crimson_blood.png]

Demolition

[brak ikon]

Demon
[Obrazek: blood_demon.png]

Dragon

[Obrazek: blood_dragon.png]

Ecto

[Obrazek: ecto_blood.png]

Elf

[Obrazek: blood_elf.png]

Gaia

[Obrazek: gaia_blood.png]

Gladiator

[Obrazek: gladiator_blood.png]

Gold

[Obrazek: blood_gold.png]

Helios

[Obrazek: helios_blood.png]

Hot Pink

[brak ikon]

Hydra

[Obrazek: hydra_blood.png]

Imperial

[Obrazek: imperial_blood.png]

Ivory

[brak ikon]

Juryo

[brak ikon]

Kevlar

[brak ikon]

Knox

[brak ikon]

Magnetite

[brak ikon]

Marine

[Obrazek: blood_marine.png]

Maya

[brak ikon]

Mysterio

[brak ikon]

Neptune

[Obrazek: neptune_blood.png]

Noxious

[Obrazek: blood_noxious.png]

Old Gold

[brak ikon]

Olive

[brak ikon]

Orc

[Obrazek: blood_orc.png]

Persian

[brak ikon]

Pharos

[Obrazek: pharos_blood.png]

Plasma

[Obrazek: plasma_blood.png]

Platinum

[Obrazek: platinum_blood.png]

Pure

[Obrazek: pure_blood.png]

Quicksilver

[Obrazek: blood_quicksilver.png]

Radioactive

[Obrazek: blood_radioactive.png]

Raider

[brak ikon]

Raptor

[Obrazek: raptor_blood.png]

Sapphire

[Obrazek: blood_sapphire.png]

Shaman

[Obrazek: shaman_blood.png]

Sphinx

[Obrazek: sphinx_blood.png]

Superfly

[brak ikon]

Supernova

[Obrazek: supernova_blood.png]

Titan

[Obrazek: titan_blood.png]

Toxic

[Obrazek: blood_toxic.png]

Typhon

[Obrazek: typhon_blood.png]

Tyrian

[brak ikon]

Vampire

[Obrazek: blood_vampire.png]

Velvet

[brak ikon]

Viridian

[Obrazek: viridian_blood.png]

Void

[Obrazek: void_blood.png]

Vulcan

[Obrazek: vulcan_blood.png]

Warrior

[brak ikon]

Kategorie przedmiotów w Torishop:
Blood Colors - kolory krwi
[Obrazek: void_blood.png]

Relax Colors - kolory zrelaksowanych jointów
[Obrazek: void_relax.png]
Torso Colors - kolory torsa (pancerza, jak kto woli)
[Obrazek: void_torso.png]

Avatars - miniaturki (narazie tylko jedna)
[Obrazek: head_avatar.png]
Ghost Colors - kolory cienia, który przewiduje nam ruch
[Obrazek: void_ghost.png]
DQ Rings - Pierścień dyskwalifikacji, inaczej ten okręg pojawiający się na ziemii po DQ
[Obrazek: void_dq.png]
Tournaments - wszelkiego rodzaju bilety na mistrzostwa itd.
[Obrazek: trophy.png]
Misc - Przedmioty, które nie klasyfikują się do żadnej z pozostałych grup
-------
Primary Gradients - czyli kolory ciała
[Obrazek: void_primary.png]
Secondary Gradients - to co wyżej
[Obrazek: void_secondary.png]
Force Colors - kolory napiętego stawu
[Obrazek: void_force.png]
Custom Belt - czyli własna nazwa pasa. Można kupić dopiero po stoczeniu 20000 walk.
[Obrazek: custom_belt.png]
Timers - zegar. Znajduje się na górze, tam gdzie klatki ( widoczny tylko na multiplayerze )
[Obrazek: void_timer.png]
Right/Left Hand/Leg Motion Trail - Kolor śladu pozostającego w powietrzu po wykonaniu ruchu rękami bądź nogami
[Obrazek: void_rhmt.png][Obrazek: void_lhmt.png][Obrazek: void_rlmt.png][Obrazek: void_llmt.png]
User Text Colour - kolor naszego nicka wyświetlanego podczas walki
[Obrazek: void_usertext.png]
Grip Colors - kolor "sklejenia" po użyciu grabu
[Obrazek: void_grip.png]
Emote Colors - kolor tekstu wyświetlanego nad postacią po użyciu komendy /em <text> ( ten przedmiot jest totalnie zbędny, od dawna można używać każdego koloru przez użycie komendy ^XX gdzie XX oznacza numer koloru)
[Obrazek: void_emote.png]
Premium Packs - specjalne paczki zawierające różne przedmioty lub sety, zaprojektowane przez administratorów. Możliwość kupna tylko za prawdziwe pieniądze.
[Obrazek: toripack.png]
Toricredits (Paypal) - to samo co wyżej, tylko w tym wypadku zamiast za przedmioty, płacimy za toricredits prawdziwymi pieniędzmi. Jak nazwa mówi - za pośrednictwem paypala lub paybycash.com
--------
Value-Packs - Praktycznie to samo co premium packs, tylko w tym wypadku tańsze i mniej przedmiotów.
[Obrazek: toripack.png]
Promo-Packs - tą kategorie można uznać za podgląd przedmiotów, jakie znajdują się w danym promo.
[Obrazek: toripack.png]
Body Textures - czyli jedno z najpopularniejszych rzeczy kupywanych ze sklepu. W tej kategorii możemy kupić wszystkie textury ciała.
[Obrazek: breast.png][Obrazek: chest.png][Obrazek: groin.png][Obrazek: head_texture.png][Obrazek: bt_lbicep.png][Obrazek: bt_lfoot.png][Obrazek: bt_lhand.png][Obrazek: bt_lshin.png][Obrazek: l_pecs.png][Obrazek: bt_lthigh.png][Obrazek: bt_larm.png][Obrazek: bt_rbicep.png][Obrazek: bt_rfoot.png][Obrazek: bt_rhand.png][Obrazek: bt_rshin.png][Obrazek: r_pecs.png][Obrazek: bt_rthigh.png][Obrazek: bt_rarm.png][Obrazek: stomach.png]
Misc Textures - rózne textury, które nie zaliczają sie do innych kategorii textur.
[Obrazek: DQ_texture.png][Obrazek: flame.png][Obrazek: floor_texture.png][Obrazek: icon.png]
Bumpmap Textures - bumpmapy textures, to imitacje wypukleń poprzez zastosowanie biało czarnych obrazków, gdzie biały oznacza wypuklenie, a czarny wklęsłość
-------
Trail Textures - po prostu textury śladów pozostawianych przez ręce i nogi
[Obrazek: lh_motion_texture_trail.png][Obrazek: ll_motion_texture_trail.png][Obrazek: rh_motion_texture_trail.png][Obrazek: rl_motion_texture_trail.png]
GUI Textures - textury naszego menu
[Obrazek: background.png][Obrazek: header.png][Obrazek: logo.png][Obrazek: splatt.png]
Sets - paczka, do której możemy wsadzić różne kolory, aby zaoszczędzić miejsce
[Obrazek: set.png]



ToriShop: Inventory



Inventory, czyli wyposażenie, to miejsce, w którym znajdują się wszystkie nasze przedmioty. W inventory możemy je założyć, aby wszyscy gracze je widzieli. Inventory dzieli się na:
[Obrazek: attachment.php?aid=719], czyli obecnie używane

[*][Obrazek: attachment.php?aid=719], czyli nieużywane (z Inactive Inventory możemy zakładać itemy)

Set to przedmiot używany do segregowania innych przedmiotów w inventory, np. żeby zorganizować wyposażenie lub wysłać kilka przedmiotów na raz. Przedmioty do set można przesłać z poziomu inventory. Uwaga: włożenie przedmiotu z wymaganym qi do seta nie neguje wymagań.

Jak podać komuś link, w którym zobaczy on posiadane przez nas przedmioty, lub jak sprawdzić posiadane przez innego gracza wyposażenie?
Na początku będzie nam potrzebny UserID. Można go zdobyć wchodząc do czyjegoś profilu na forum toribash.com. Cyfry na końcu linku to UserID. Gdy link do czyjegoś profilu jest taki:
[Obrazek: attachment.php?aid=719], to 91403 jest UserID tego gracza.

[*]Uzupełniamy te linki za pomocą userID:
-
[Obrazek: attachment.php?aid=719][user ID]
dla nieaktywnego wyposażenia
-
[Obrazek: attachment.php?aid=719][user ID]

ToriShop: Transfery
Aby przesłać komuś przedmiot lub TC, należy przejść do menu transferów:
[Obrazek: attachment.php?aid=719]
W pierwsze pole wpisać nick odbiorcy, następnie (opcjonalnie) wiadomość dołączoną do przesyłki. W trzecim polu nic się nie zmienia. Po tym klika się na przycisk "Transfer Toricredits" i gotowe.

[*][Obrazek: attachment.php?aid=719]
W pierwsze pole wpisujemy nick odbiorcy, potem wybieramy przedmioty, które chcemy wysłać. W trzecie pole opcjonalnie wpisujemy wiadomość do przesyłki i klikamy na "Send Item".

Taxed Items to drogie przedmioty, na które nałożone jest coś w stylu cła. Za przesłanie taxed item odbiera nam 2000 TC. Jak poznać czy item jest taxed? Na przykładzie przedmiotu Pure Force, który jest taxed, przy wyborze rzeczy do przesłania jego nazwa widnieje tak:
Pure Force [TAXED]

ToriShop: Historia zarobków i transakcji
Za pomocą tych dwóch funkcji możemy sprawdzić ile gier zwyciężyliśmy w ciągu jednego dnia i ile zarobiliśmy dzięki temu TC, lub sprawdzić wszystkie akcje wykonane na naszym koncie, takie jak transfery przedmiotów i pieniędzy, zarówno przychodzące jak i wychodzące. Dzięki historii transakcji można wykryć złodzieja w razie ewentualnego włamania się na konto.

[Obrazek: attachment.php?aid=719]
[Obrazek: attachment.php?aid=719]

ToriMarket: Kupuj, sprzedawaj, zarabiaj
[Obrazek: attachment.php?aid=719] to miejsce, w którym każdy gracz może kupywać itemy bezpośrednio od innych gracz, często po okazyjnych cenach jak i samemu je wystawiać.
Dostępna jest wyszukiwarka interesujących nas itemów.
Pod napisem 'Useful links' znajdują się:

-odnośnik Affordable items - pokazuje nam itemy na które mamy wystarczająco dużo tc
-odnośnik Items with no QI restriction - pokazuje itemy które nie wymagają QI
-odnośnik Flames - pokazuje płomienie
-odnośniki Forces and Relaxes - chyba nie trzeba tłumaczyć Smile

Aby wystawić jakiś item na market należy wejść w shop/market > deactived > edit > po wpisaniu ceny i kliknięciu update item zostanie wystawiony.
Jeżeli ktoś kupi twój item, zostaniesz poinformowany przez pm a tc automatycznie wypłyną na twoje konto.

Odpowiedz
#10

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-ToriShop
Szybko Ci idzię z poradnikami Wink Rób więcej to może stworzą dział dla tej gry WinkOczywiście like za pracę.
Odpowiedz
#11

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-ToriShop

Cytat:Szybko Ci idzię z poradnikami Wink Rób więcej to może stworzą dział dla tej gry WinkOczywiście like za pracę.
Dziękuję niewiem jak mi się zechce to jeszcze dziś będzie o wyglądzie postaci
Odpowiedz
#12

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Customizacja


Customizacja: Folder "Custom"
Folder "Custom" znajdujący się w katalogu Toribasha, umożliwia nam podglądanie textur bez zakupywania specialnych przedmiotów. Niestety, działa to tylko w jedną stronę, tzn. tylko my będziemy widzieć nasze textury. Ten folder też jest źródłem wszelkich kradzieży textur, ponieważ każdą texturę którą uploadujemy na serwer toribash, automatycznie pobieramy do tego katalogu w przetworzonym formacie.Custom ma wiele zastosowań. Jednim z nich jest na przykład wklejenie swoich textur w wysokiej jakości. Jak wspomniałem działa to tylko w jedną stronę, ale co jak co wolę patrzyć na ładną postać niż na pixeloze. Kolejnym zastosowaniem jest testowanie textur, których jeszcze niemożna kupić w torishop, np. textury stawów. Tak samo z texturamy, których nie posiadamy. Folder custom można nazwać taką "przymierzalnią".

W tym folderze możemy również zmienić wygląd naszego Tori, lub Uke. Ponadto, znajdują się tam również 2 dodatkowe postacie, których nie możemy wykorzystywać podczas gry, gdyż zostały zaprojektowane specialnie dla trybu 3 i 4 osobowego, który zresztą nie jest dostępny (z wyjątkiem skryptu juntalisa) i prędko nie będzie.

Wszystkie textury, które chcemy umieścić w tym folderze muszą mieć format Targa ( TGA ), inaczej nie zobaczymy naszych textur w grze. W przypadku gdy chcemy sprawdzić inne textury, ale posiadamy inne już zuploadowane, musimy ustawić właściwości obrazków na "tylko do odczytu" bo w przeciwnym wypadku zostaną nadpisane przez nasze uploadnięte po włączeniu gry.

Odpowiedz
#13

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Customizacja
Poradnik napisany przejrzyscie, ładnie napisany.Tak na przyszłosc - dodawaj tagi. Pomagasz forum sie reklamowac, a twoje poradniki obejrzy wieksza ilowc ludzi Smile
Odpowiedz
#14

[TuT]Jak zacząć przygodę z Toribash-Customizacja

Cytat:Poradnik napisany przejrzyscie, ładnie napisany.Tak na przyszłosc - dodawaj tagi. Pomagasz forum sie reklamowac, a twoje poradniki obejrzy wieksza ilowc ludzi Smile
Od teraz Tagi dawać będę,Dziękuję za uwagę udzieloną mi Smile
Odpowiedz
#15

Zostań moderatorem Własnego działu!

Toribash to turowa bijatyka, oparta o fizykę ragdoll. To oryginalna gra, której daleko do standardowych założeń znanych z innych gier walki. Jej innowacyjność polega na sterowaniu, gdzie należy poruszać konkretnymi kulkami, symbolizującymi odpowiednie stawy, dzięki czemu wykonywany jest ruch. Toribash wykorzystuje kilka rodzajów akcji na stawach: hold, relax, contract, extend. Posiada kilka poziomów walki, ale nie istnieje jakakolwiek lista ciosów. Gracz ma pełną swobodę ruchów i sam decyduje o sile, sposobie i szybkości zadawanych rywalom uderzeń. Toribash to gra, którą można rozpocząć w trybie single i potraktować ją jako trening, gdzie poznaje się rozmaite ruchy, a następnie rozpocząć właściwą walkę w trybie multiplayer. Celem każdej walki jest pozbawienie przeciwnika głowy, wyrzucenie go z ringu lub tradycyjne znokautowanie. Toribash posiada prostą, przejrzystą, trójwymiarową grafikę. Unikalną cechą produkcji jest ascetyczna oprawa audiowizualna, która ogranicza się do białego tła, prostych brył oraz braku muzyki, uzupełnianych przez efektowne i brutalne animacje ataków oraz efekty dźwiękowe uderzeń.

 

Wideo z gry:



 

Akcja zaczyna się w 0:49

 

Plan promocji działu :

1.Na tym forum na pewno zachęcę wiele osób do gry 

2.Pokazać kolegą ze szkoły [połowa klasy gra w toribash] że na naszym forum jest dział poświęcony tej grze

3.Reklama na innych forach

4.Reklama na fejsie,steamie,skype

5.Plakaty

 

Plan rozwoju działu : 

1.Na pewno wprowadzę regulamin

2.Przedstawienie gry ludziom którzy jej nie znają 

3.Surowość co do przestrzegania regulaminu

 

Dlaczego akurat ja? : 

Ponieważ będę pomagał nowym graczom jak i tym bardziej doświadczonym.Będę również robić skiny do gry za liki a nie za kasę tak jak na oficjalnym angielskim forum Toribash,dlatego iż kocham tą grę i chciałbym podzielić się wiedzą o niej z innymi.

Moje Rangi:UżytkownikPremiumModerator Warez
Odpowiedz
#16

[TuT] Toribash: Jak uploadować textury

Pierwszym krokiem będzie kupno texture itemu :[Obrazek: attachment.php?aid=719]

Gdy już to zrobimy potrzebujemy textury którą kupujemy  na forum lub robimy w gimpie, musi mieć rozmiary 128x128 najlepiej w formacie TGA, tu macie konwerter:[Obrazek: attachment.php?aid=719] teraz trzeba aktywować to co kupiliśmy w ekwipunku, wybieramy naszą texturke i klikamy upload, teraz czekamy az sie uploadnie co może potrwać 10 min albo parę dni Wink Wink

Moje Rangi:UżytkownikPremiumModerator Warez
Odpowiedz
#17

[TuT] Toribash-Poradnik do TwinSwords

Poradnik jest dla kompletnych n00bów. Up'om od Yellow belt się nie przyda.

Podstawy by przeżyć:

>>Nie próbuj rozwalić przeciwnika tylko staraj się zdobyć jak najwięcej pkt

>>Rozluźnij się, nie używaj mechanicznych ruchów 

>>Nie skacz

Ciosy:

Uniwersalny atak:

Hold all ©

Contracting Right Pecs

Extending Left Pecs

Left Rotating Chest

Left Bending Lumbar

Relaxing Left Glue

Extending Right Glue

Contracting Right Hip

Contracting Right Knee

Spacja [50 frames]

Moje Rangi:UżytkownikPremiumModerator Warez
Odpowiedz
#18

[TuT] Toribash-Poradnik do Judo

Poradnik jest dla kompletnych n00bów. Up'om od Yellow belt się nie przyda.

Podstawy by przeżyć:

>>Na judo musisz mieć kompletną kontrolę nad postacią

>>Obserwuj ghosta 

>>Skacz ile chcesz

>>Urwij coś przeciwnikowi pod koniec

 

Ciosy:

[Wypad] Urwij mu coś Big grin

Contracting Right Pecs

Contracting Right Elbow

Łapanie (prawa dłoń)

Extending Left Pecs

Holding Left Shoulder

Holding Left Elbow

Left Rotating Chest

Left Bending Lumbar

Extending Left Glute

Extending Right Glute

Extending Right Hip

Contracting Left Hip

Spacja [70 frames]

Moje Rangi:UżytkownikPremiumModerator Warez
Odpowiedz
#19

[TuT] Toribash-Poradnik do Judo

Wyjdź

//@majtol12: Przycisk "zgłoś", a nie spamuj razem z nim.

Moje Rangi:UżytkownikPremiumModerator Warez
Odpowiedz


Podobne wątki
  Sportowa Tekken 3 online bijatyka na komputer Started by Guest
3 Replies - 950 Views
21.07.2012 10:52
Ostatni post: Budyń



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .