Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam! |
Początki z programami do modelowania 3D |
||
Początki z programami do modelowania 3DPrzeprosiny:
Przepraszam że aż rok mnie nie było na forum ale powróce z "wielkim stylem" przez ten rok nauczyłem sie bardzo dużo rzeczy i chciałbym wam je przedstawić tym razem nie z Minecrafta .
Najlepsze programy do modelingu według mnie.
Pierwszym programem będzie
ZBrush
który łączy w sobie rysowanie z modelowaniem 3d to tak jak lepienie w glinie
[ZOBACZ ZAŁĄCZNIK]
Opis programu:
ZBrush w najnowszej wersji 4R5 jest programem komercyjnym o koszcie ok 700$ USD. Jest programem stosowanym do tworzenia modeli typu high poly (wysokiej jakości). Stosowany jest w tworzeniu modeli do bajek typu Shrek, Kot w butach itd. Stosuje się go równierz w tworzeniu modeli do gier np: Assassin's creed, Diablo itd. Program ten się łączy np z 3DS MAX' em i w następnym programie się texturuje tworzy obiekt low poly itd.
Nawigacja w programie:
LPM rysowanie po obiekcie.
PPM obracanie obiektu.
PPM i Ctrl Przybliżanie.
PPM i ALT Przemieszczanie obiektu.
PPM i Shift Obracanie o 90° w każdą stronę.
Drugim programem jest
Blender
jest to program niekomercyjny idealny darmowy zamiennik programów Cinema4D, 3DS MAX, MAYA 3D itd.
[ZOBACZ ZAŁĄCZNIK]
Nawigacja w programie:
Scroll Wciśnięty (środkowy przycisk myszy) [obracanie]
Scroll przewijanie [przybliżanie oddalanie obiektu]
PPM [Aktywacja danej funkcji]
Opis programu:
Jest to program do tworzenia modeli 3D wykorzystany był bajkach:
Sintel
Big buck bunny
Trzecim liderm programów do modelowania obiektów 3D jest
3DS MAX
[ZOBACZ ZAŁĄCZNIK]
Opis programu:
3DS MAX to program wykorzystywany przez wiele firm do tworzenia animacji modeli do gier filmów jest to lider programów 3D.
Wykorzystywany był np do tworzenia pancerza iron man'a w filmie Iron Man 1,2,3
w różnego rodzaju grach Crysis 3, Battlefield 3, Assassin's creed itd. Nie ma co tu wymieniać wszystkiego bo by z 20 stron wyszło .
Nawigacja w programie:
Nawiguje się za pomocą "pudła" w prawym górnym rogu.
W następnych tutorialach przedstawię możliwości oraz funkcję każdego programu.
[3D] Zapoznanie sięBardzo fajny poradnk. |
||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |