Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Poradnik Sion - kompendium wiedzy

#1

[Tut] Sion - kompendium wiedzy

[TuT] Sion - kompendium wiedzy!

Cześć : )

W poniższym poradniku chciałbym przybliżyć Wam mechanikę jak i styl gry postacią jaką jest Sion.

Osoby mające już o nim jakieś pojęcie zapewne wiedzą, że jest to postać w miarę uniwersalna i sprawdza się w wielu rolach.

Postaram się Wam przybliżyć kilka z nich w których, miałem już okazję Sionem się odnaleźć i efekt bardzo dobry.

Mam nadzieję, że pomogę co poniektórym zacząć ich przygodę z tą postacią bo szczerze mówiąc naprawdę warto.

Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie śmiało. A nuż macie rację. W końcu "co dwie głowy to nie jedna". Smile

Spis treści:

[*]AP Sion Guide

[*]AD Sion Guide

[*]Offtank Guide

[*]Jungler Guide
OGÓLNE STATYSTYKI:

[Obrazek: ptnf.png]

AP SION GUIDE:



1. Plusy i minusy.

+
Strasznie łatwa farma. Bańka i całej fali minionów nie ma.

+
Świetne przeliczniki na Q i W czynią jego combo zabójczym.

+
Tarcza służąca zarówno do zadawania dmg jak i pozwalająca uniknąć harrasu.

+
Bardzo długi stun już na pierwszym lvlu Q.

+
Jak na castera ma sporo hp / att dmg dzięki E.

+
Możliwy spory sustain (ult)

+
Niesamowite ganki.

+
Niesamowite early game.

-
Melee champion.

-
Posiada strasznie mały zasób many w stosunku do manożerności skilli.

-
Kontrują go championi ze sporą ilością CC.

-
Jego combo łatwo niszczyć. Wystarczy parę AA od AD Carry i "bańki" nie ma.

-
Brak dasha, escape mechanizmu.

-
Słabe late game. AP Sion który, nie wygra szybko gry słabnie z każdą minutą.

2. Opis skilli.

Nie Czuję Bólu / Feel No Pain (Pasyw):

Sion ma 40% szans na zignorowanie 30/40/50 obrażeń za każdym razem, gdy jest atakowany.

Pasyw przez wiele osób niedoceniany, a nie jest taki zły. Daje jakąś tam przeżywalność.

Warto zauważyć, że pasyw redukuje otrzymywany dmg PRZED uwzględnieniem redukcji obrażeń, żeby nie było niedomówień.

Tajemniczy Wzrok / Cryptic Gaze ( Q ):

Poraża wybranego przeciwnika, zadając mu 70/125/180/240/300 (+0.9) pkt. obrażeń magicznych oraz ogłuszając go na 1,5 sekundy.

A oto i Nasz stun. To właśnie między innymi on czyni AP Siona viable. Warto zauważyć, że długość stuna nie zmienia się wraz z dodawaniem pkt.

Czyni go strasznie mocnym w early game. Możemy też dzięki temu skupić się na maksowaniu bańki.

Jednym jego minusem jest chyba dość duży jak na Siona koszt many co oznacza,, że musimy uważać jak używamy skilli.

Pocałunek Śmierci / Death's Caress ( W ):

Po użyciu Sion otacza się tarczą, pochłaniającą 100/150/200/250/300 (+0.9) pkt. obrażeń.

Jeśli tarcza nie zostanie zniszczona w przeciągu 10 sekund, wybuchnie, zadając 100/150/200/250/300 (+0.9) pkt. obrażeń okolicznym wrogom.

Warto też dodać, że istnieje możliwość jej ręcznego zdetonowania. Możemy to zrobić 4s po aktywacji tarczy naciskając ponownie W.

Jest to wraz z Q podstawa Siona budowanego pod AP. Strasznie ułatwia farmienie. Gdy już mamy 2 doran ringi wystarczy odpalić W i zgarniamy całą falę.

Zadaje dość pokaźny AoE dmg i właściwie jest to jego główne źródło ponieważ, ten skill staramy się maksować jako pierwszy.

Jedynym jego mankamentem jest to, że nie możemy zdetonować go natychmiastowo tylko musimy czekać.

Amok / Enrage
( E ):

Po włączeniu zwiększa obrażenia zadawane przez Siona o 25/35/45/55/65 pkt.

Ponadto zyskuje on na stałe 1/1.5/2/2.5/3 pkt. maksymalnego zdrowia za każdą zabitą jednostkę.

Skill na AP Sionie niezbyt przydatny. Właściwie używany jest tylko do tego by zwiększyć permanentnie ilość Naszego HP.

Attack damage zbytnio się nie przydaje bo Sion ma bardzo niski bazowy attack speed.

Pamiętajcie o tym, by po dodaniu w niego pkt odrazu go włączyć i najlepiej nie wyłączać.

Kanibalizm / Cannibalism ( R ):

Daje Sionowi 50/75/100% kradzieży życia oraz premię w wysokości 50% do prędkości ataku na 20 sekund.

Ponadto jego podstawowe ataki leczą okolicznych sojuszników za 25/37.5/50% zadanych obrażeń.

Kolejny skill, którego na Sionie budowanym pod AP praktycznie nie będziemy używać.

Daje dość wysoką i długą premię ale ponieważ nie polegamy na AA to szkoda trafić pkt. dając je w ultimate.

3. Item build:

Przedmioty startowe:


[Obrazek: 1056.png]
lub [Obrazek: 1001.png][Obrazek: health-potion3.png]

Nasza pierwsza wizyta w sklepie powinna się skończyć kupnem Doran Ring'a lub butów i 3 HP eliksirów..

Pierwszą opcję bierzemy tylko w wypadku gdy jesteśmy pewni tego, że damy radę przeciwnikowi, a ten ostatni nie posiada hard cc / doskoków / skillshotów.

Natomiast drugą opcję polecam na w miarę wyrównaną linię lub wroga opartego na skillshotach. Dodatkowa prędkość ruchu pozwoli Nam sprawnie ich unikać.

Dodatkowo 3 HP poty zapewnią Nam dość duży sustain no bo 450 hp to mało nie jest.

Pierwszy powrót:

2x[Obrazek: 1056.png]
>> [Obrazek: 3117.png] lub [Obrazek: 3020.png]

Wracając po raz pierwszy do bazy powinniśmy zaopatrzyć się w Doran Ring tak by posiadać w swoim ekwipunku dwie sztuki.

Jeśli fundusze na to pozwalają warto też rozejrzeć się za butami. Moim zdaniem jedyne sensowne opcje to:

[*]Buty Ruchliwości / Boots of Mobility

[*]Obuwie Maga >> Sorcerer's Shoes

[*]Ioniańskie Buty / Ionian Boots
Tak wiem.. Zaraz zacznie się krzyk: "A gdzie mercurki?!", ale mnie to nie interesuje.

Mimo, że dodają one tak potrzebnej na Sionie redukcji trwania CC nie polecam ich.

Sionowi AP są one zbędne bo jeśli zostaliśmy złapani w jakieś cc to ktoś musiał na Nas użyć jakiegoś spella.

To zaś w 90% przypadków oznacza iż Nasza tarcza została zbita więc dmgu i tak nie zadamySad

To, że pożyjemy sobie 1s dłużej nie ma znaczenia. Samym Q za wiele nie zrobimy, a odnowienie combo zbyt długo trwa.

Zresztą samo Cleanse + Flash powinno Nam wystarczyć w większości sytuacji by wyjść cało z opresji. Ewentualnie QQS w mid game.

Aha, zapomniałbym. Moim zdaniem najlepiej wziąć Buty Ruchliwości / Boots of Mobility i w późniejszej fazie gry wymienić je na Sorcerki.

Dlaczego? Otóż dlatego, że siłą Siona AP jest early game. Jak tutaj się nie wyfarmicie tylko będziecie siedzieć na linii to na 90% przegracie.

Macie wykorzystać potencjał Siona odpychając szybko miniony pod wieżę wroga za pomocą detonacji W i szybko zgankować jakąś linię.

Najlepiej do tego typu akcji oczywiście nadają się Buty Ruchliwości / Boots of Mobility i to je doradzał bym Wam kupić. Roamer FTW.

Pre-core:

[Obrazek: 1056.png][Obrazek: 1056.png][Obrazek: 3117.png][Obrazek: 3098.png][Obrazek: 2044.png]

Resztę już tłumaczyłem więc powiem tylko to do czego część może się przyczepić, zrozumieć na opak.

Sztylet Kage'a kupujecie przed Różdżką Zniszczenia / Blasting Wand czy Absurdalnie Wielką Różdżką / Needlessly Large Rod nie dlatego,

że macie rashować Deadfire Grasp jako pierwszy tylko dlatego by wykorzystać pasyw Sztyletu Kage do czasu aż nie kupicie Deadfire Grasp.

Kage >> Rabadon >> Deadfire. Oto prawidłowa kolejność.

Core:


[Obrazek: 3117.png][Obrazek: 3089.png][Obrazek: 3128.png][Obrazek: 2044.png]

Czemu tak? Bo tak Big grin

A tak na poważnie to:

Mobilitki - Powtórzę jeszcze raz. Siłą Siona jest early. Masz pushnąć swoją linię i lecieć gankować. Jesteś AP Roamerem.

Rabadon - Wiadomo.. Must have dla każdej AP postaci. Daje olbrzymi boost do dmg.

Deadfire Grasp - Masz dwa skille zdające dmg z czego jeden można bez problemu przerwać więc aktyw, ap +15% cdr Ci się przyda.

Ward - to jest must have w bardziej poważniejszych grach.. Kosztuje niewiele a pozwala uchronić się od ew. ganków.

Końcowy build:

[Obrazek: 3117.png][Obrazek: 3089.png][Obrazek: 3128.png][Obrazek: 3100.png] >> [Obrazek: 3135.png] lub [Obrazek: 3001.png] >> [Obrazek: rnsv.png]

Ostatni item jest sytuacyjny i warto dobrać go pod przeciwny team.

Z tego właśnie powodu zaprezentuję Wam listę potencjalnych przedmiotów które możecie tam wrzucić:

[Obrazek: 3116.png] - 80 AP, 500 HP, Slow w pasywie. Item całkiem ładnie spisuje się na Sionie pozbawionym slowa.

[Obrazek: 3157.png] - 100 AP, 50 Armor + do tego świetny aktyw. Daje sporą przeżywalność i tak już przypakowanemu Sionowi.

[Obrazek: 3174.png] - 90 AP, 40 Mres, 15 mana reg per 5s, 12% many przywracane przy killu czy asyscie, zwiększa mana reg. o 1% za każdy brakujący 1% many.

[Obrazek: 3102.png] - 375 many, 375 hp, świetny pasyw blokujący wrogie zaklęcie.

[Obrazek: 3140.png] - 48 M. Resa, aktywując zdejmujesz debuffy z postaci. Świetny item vs heavy cc team.

4. Kolejność rozdawania skilli:

[Obrazek: deqx.png]

W skrócie wygląda to tak:

[Obrazek: 14-2.png] >> [Obrazek: 14-1.png] >> [Obrazek: 14-3.png] >>[Obrazek: 14-4.png]

Już śpieszę wyjaśniać dlaczego tak, a nie inaczej. Otóż jak może wiecie długość stuna Siona jest stała więc nie ma sensu pakować w "Q".

Skill kryjący się pod "W" zadaje więcej dmgu. W dodatku AoE dmg czyli poprostu jest o niebo lepszy.

W E i R nie opłaca się dawać szybko punktów bowiem nie skalują się one z AP czyli nie są Nam potrzebne.

Osobiście jeden punkt w E daję dopiero na 4 lvlu kiedy mam już bańkę na wystarczającym poziomie by lasthitować bez obawy o harras.

No i oczywiście można dać punkt w "R" wcześniej niż na 12 lvlu jeśli sobie nie radzicie i potrzebujecie odrobiny więcej sustainu.

5. Masterki:

[Obrazek: ofhr.png]

Na takich gram ja i dobrze się spisują. Nie dałem punktu w Summoner's Wrath bo najczęściej używam Flash + Cleanse zamiast Ignite.

Dodatkowo punkt dodany w Summoner's Wrath jest marnotrawstwem. O wiele lepiej dać ten punkt w Havoc bo to da nam więcej Smile

Permanentne zwiększenie dmgu o 0,5% jest lepsze niż 5 AP i AD gdy Ignite jest na cooldownie.

6. Runy:

[Obrazek: labq.png]

Marki - 9x Magic penetration

Seale - 9x Mana regen per 5 s

Glyph - 9x AP per lvl

Quint - 9x AP

Magic penetration zawsze się przyda na postaciach AP i zwiększy zauważalnie Nasz dmg.

Seale pod mana regen mają za zadanie pozwolić Nam na częstsze używanie skilli, które w przypadku Siona są dość manożerne.

Glyphy pod AP wzmocnią znacząco zadawane przez Nas obrażenia co przełoży się na więcej killi.

Jeśli ktoś chce można wziąć Glyphy pod flat AP w celu większej dominacji w early game.

Quinty wiadomo również pod AP. Smile

7. Summoners Spells:

Możliwe kombinacje:


[Obrazek: Flash.png][Obrazek: Cleanse.png]

[Obrazek: Flash.png][Obrazek: Ignite.png]

[Obrazek: Flash.png][Obrazek: Ghost.png]

[Obrazek: Flash.png][Obrazek: Exhaust.png]

Powyżej przedstawiłem kombinacje summoners spells jakie moim zdaniem mają rację bytu na Sionie.

Opcja pierwsza to Flash + Cleanse jest najczęściej przeze mnie wybieraną.

Ponieważ, Siona niszczą postacie posiadające sporą ilość cc jest to swoisty must have i bez tego ani rusz.

Opcja druga jest skierowana ku osobom które, wolały zamiast mobilitków kupić mercurki albo poprostu są hardkorami.

Zwiększa ona drastycznie Nasz nuke jednak kosztem przeżywalności bo cc będą dawać się ostro we znaki.

Opcja numer trzy skierowana jest dla gankerów z prawdziwego zdażenia. Wybierając ją nikt Nam nie ucieknie.

Jednocześnie zyskujemy bardzo silny escape mechanizm. Flash + Ghost + Mobilitki i mapa stoi otworem.

Opcja numer cztery podobnie jak ta numer 3 ma zastosowanie w gankowaniu bo 3,5s slow to mało nie jest.

Jednocześnie możemy w TF wyłączyć wrogiego carry z gry poprzez obniżenie mu AD o całe 70%.

8. Taktyki i porady:

a)

Jak poprawnie użyć Naszego combo.


Sion grany pod AP ma tylko dwa skille stanowiące realne zagrożenie dla przeciwnika.

Są to nasze Q i W. Niestety to ostatnie jest strasznie łatwo przerwać i wtedy większość Sionów idących pod pure AP jest useless.

Na szczęście dzięki zastosowaniu opisanego wyżej buildu nie jesteśmy aż tak łatwi do skontrowania.

Mamy Q, W, DFG + pasyw z Lich Bane.

Oto standardowe combo jakie najczęściej będziecie wyprowadzać. Stun przed DFG daje pewność, że cel Nam nie ucieknie.

Do tego w walkach 1 vs 1 pozwala to zapobiec zniszczeniu Naszej tarczy.

Q >> DFG >> AA >> W

..lub takiego w celu zmaksymalizowania obrażeń:

DFG >> Q >> AA >> W

Używając DFG przed Q jesteśmy w stanie zadać o wiele więcej obrażeń.

Jest to jednak dość ryzykowna opcja ponieważ, wróg zanim dojdziemy do niego będzie w stanie zbić Nam tarczę.

Jeśli ma Flasha albo jakikolowiek escape mechanizm w skillach może nam bez większych problemów uciec udaremniając wszystko.

Uwaga!!


Sion jest postacią, której ruchy dość łatwo przewidzieć bowiem jego tarczy nie można natychmiast zdetonować tylko trzeba czekać. Większość ogarniętych graczy będzie więc ostrożnym do czasu aż nie zostanie ona zdetonowana i w ten sposób łatwo mogą udaremnić wszelkie próby ataku. Jednak należy pamiętać, że mamy jeszcze Flasha dzięki któremu, możemy szybko doskoczyć do wroga. W rozgrywkach na wyższym poziomie ELO to właśnie tylko dzięki niemu będziemy w stanie zdobyć killa na lini więc nie marnujcie go bez powodu.

b )
Nie lataj gankować innych linii przez rzekę


Nie lataj gankować innych linii przez rzekę na Summoners Rift bo takie działanie nie ma większego sensu.

Rzeka jest miejscem, w którym na 100% ZAWSZE są postawione wardy więc takie gankowanie nie ma sensu.

No chyba, że wrogowie olewają stawanie wardów to wtedy możesz im pokazać jak bardzo głupia była ta decyzja.

[Obrazek: ppli.jpg]

Na powyższej mapce zaznaczyłem miejsca gdzie wardy mają przyjemność występować nadzwyczaj często.

Idąc najkrótszą drogą przez rzekę możemy poinformować wroga o Naszych zamiarach tak wcześnie, że ten ostatni bez problemu się wycofa.

Wtedy zaś nici z ganków. a jak wcześniej wspominałem AP Sion który, nie zdominuje early / mid game nie ma szans bytu.

c)

Sion aka push.


Pamiętaj, że Twoje W jest wstanie sprzątnąć całą falę wrogich minionów na jedną tylko detonację.

Jeśli Twoim przeciwnikiem na linii jest postać nie mająca skilli pozwalających jej na szybki push to wystarczy przepchnąć wrogie miniony pod jego wieżę i jazda na pozostałe linie : )

Ty masz zdominować grę już na samym początku, Pamiętaj o tym Smile

9. Groźni przeciwnicy:

Jeśli w przeciwnym teamie widzisz poniższe postacie radzę nie wybierać Siona Smile

[Obrazek: 34.jpg]

[*]Anivia to prawdziwa zmora Siona. A jak ma do tego jeszcze blue to możesz być pewien, że z roamingu nici. Ba! Na tym swoim midzie też się nie wykarmisz bo nie będziesz miał jak. Za każdym razem jak będziesz chciał podejść do Niej by wyprowadzić swoje combo będziesz dostawał stunem bądź ścianą. Do tego Anivia potrafi zdjąć Twoją tarczę bez większych problemów. Do tego jeszcze ma to nieszczęsne jajko, które sprawia, że za nic w świecie jej nie ubijesz.
[Obrazek: 13.jpg]

[*]Tego pana też nie lubimy. Zbyt szybko sypie tymi swoimi skillami zadającym całkiem pokaźny dmg. Do tego jeszcze ta klatka.. No weź tutaj do niego podejdź do Cię odrazu uziemi. Sustain też ma całkiem spory ale dopiero od 6 lvla kiedy posiada już swoje ultimate.
[Obrazek: 26.jpg]

[*]Noob i przy tym ignorant. Za nic ma Twoją tarczę.. Jego Q albo co gorsza Q >> W >> Q będzie robiło z Tobą co chciało tak, że wkrótce pożałujesz, że miałeś okazję go poznać. R zaś sprawi, że o killu to sobie pomażyć tylko możesz. Jeśli chcesz pozbyć się włosów z głowy pickuj Siona przeciwko niemu. Smile
[Obrazek: 90.jpg]
[*]Kolejna postać, która nie pozwoli Sionowi ruszyć swojego zacnego tyłka na inne linie, a przy tym zadaje tonę dmg, posiada silence i bardzo irytujące Siona ultimate. Sion złapany w R + W jest martwy. No i pomimo tego, że grając pod AP kontrujemy większość casterów nie posiadających sporej liczby cc outfarmiając ich jak chcemy z Malzą to już nie przejdzie. On sobie rzuca E i może się cofnąć na bezpieczną odległość.
[Obrazek: 1.jpg]

[*]Annie posiada niesamowity dmg więc grając przeciwko niej możecie mieć spore trudności detonacją tarczy. Będzie ją zbijać bez większego problemu. Jedyną szansą na killa będzie flash + Q + W. Linia do wygrania ale bardzo ciężka. Twoją przewagą nad Nią jest lepszy push więc raczej nie powinna zapobiec Twoim raidom na inne linie bo będzie zajęta odpychaniem minionów.
[Obrazek: 25.jpg]

[*]Morgana jest z pewnością do ogrania jednak posiada parę predyspozycji czyniących ją w odpowiednich rękach dobrą kontrą na Siona. Ta jej tarcza na E wprawnie użyta nie pozwoli na jej zestunowanie i pochłonie dmg z Q. Zabić będzie ją bardzo ciężko a i outfarmić Morganę wcale łatwo nie jest.
[Obrazek: 3102.png]
[*]Znienawidzony przez wszystkich grających AP Sionami przedmiot.. Zabiera Ci w dość bezczelny sposób połowę Twojego nuke blokując jeden spell na 45s.

Odpowiedz


Podobne wątki
30.09.2014 17:47
Ostatni post: Amiiko



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .