Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam! |
Poradnik [GIMP] Render trochę inaczej |
[Tut][GIMP] Render trochę inaczejWitam. Przeglądając gugla, zobaczyłem wiele poradników o renderowaniu, w GIMPie, Photoshopie, nieważne. Jednak (przynajmniej na pierwszej stronie gugl ) nie było opisanej mojej metody, a mianowicie robienia renderów gumką. Na cel do renderu wziąłem jakąś postać z Dragon Ball, jakoś się nie interesuje tym, ale obraz w sam raz na tut. Obraz oryginalny: Obraz wyrenderowany: Kilka porad na początek: - zanim zaczniemy render, trzeba dodać do obrazu przezroczystość. Aby to zrobić, wchodzimy w zakładkę Warstwa> Przezroczystość>Dodaj kanał alfa - rozmiar gumki/pędzla można zmieniać za pomocą [ i ] - jeżeli się pomylisz, najszybciej cofa się błędy za pomocą skrótu Ctrl +Z - jeżeli krawędź renderowanego obiektu jest prosta, możesz przytrzymać klawisz Shift, dzięki czemu narysujesz prostą linię. Na początek, dla większej dokładności, przybliżmy obraz za pomocą Ctrl + Scroll (w górę). Wybieramy narzędzi Gumka (Shift + E). Jako pędzel należy wybrać Circle Fuzzy (11). Okej, wybieramy dowolny fragment obrazu, od którego zaczniemy mazać tło. Ja wybrałem miejsce. Gdy klikniemy gumką, pod spodem pojawi się tło w szarą kratkę. To dobrze, oznacza to, że pod warstwą z obrazkiem nie ma nic. Teraz trzeba przejechać myszką po krawędzi obiektu. Dla większej dokładności lepiej powtarzać to parokrotnie. Nie jest wymagana wielka precyzja, powinno to wyglądać tak: Teraz musimy po prostu zrobić tak z całym obrazem. Gdy dojdziesz do jakiejś 'szczeliny', zmniejsz gumkę za pomocą skrótów podanych na początku tuta. Gdy skończycie, czytajcie dalej Mi wyszło to mniej więcej tak: Wiem, nie jest to dobry render . I pewnie jeżeli nie spędzicie przed tym trochę czasu, też tak to będzie wyglądać. I właśnie o to chodzi. Teraz używamy narzędzia Zaznaczenie rozmyte (U). Klikamy teraz na przezroczyste tło (nie na postać), nie zapominając o zamkniętych przestrzeniach (aby dodać zaznaczenie do bieżącego zaznaczenie przytrzymujemy Shift). Gdy zaznaczymy co mamy zaznaczyć klikamy zakładkę Zaznaczenie>Zmiękcz... Jak wartość ustawiamy 3 pixele. Teraz musimy parokrotnie nacisnąć klawisz Deletena klawiaturze (ok 10 razy). Obraz należy zapisać w formacie png, z dwóch powodów - w przeciwieństwie do jpg i bmp obsługuje przezroczystość, do tego ma lepszą jakość To już koniec Mam nadzieję, że ta metoda będzie dla kogoś przydatna. [Tut][GIMP] Render trochę inaczejNo dzięki wielkie ![Tut][GIMP] Render trochę inaczejJa osobiście używam w gimpie zaznaczania dowolnego nooo tego lassa (tak to chyba w ps się nazywa) i wycinam to co chce. Jedziesz od punktu do punktu, klikasz coraz dalej. Pod koniec pracy masz tego pełno ale rednder jest wycięty całkiem dobrze. Tak się nauczyłem i tak robię, a później poprawki gumką. Można jeszcze używać maski + gumki. Technik jest naprawdę dużo... wg. mojej taktyki wyszło tak [Tut][GIMP] Render trochę inaczeja vhin zapomniales o dziurzemiędzyy mieczem a łokciem D //Tak, wiem, i jeszcze na dole płaszcz ma rozcięcie[Tut][GIMP] Render trochę inaczejCiekawy sposób.Pixeloza pomaga[Tut][GIMP] Render trochę inaczejFajny i jasny tutek Dzięki wielkie , przetestuje sposób i zobaczymy jak to lata ;_ |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
19.08.2014 22:07
Ostatni post: KierPlay |
|||||
15.02.2013 15:35
Ostatni post: SezameO |
|||||
18.11.2012 18:47
Ostatni post: Panda |
|||||
16.08.2012 02:23
Ostatni post: Mystika |
|||||
25.06.2012 00:28
Ostatni post: nekst |
|||||
04.06.2012 14:16
Ostatni post: TouDi |
|||||
22.05.2012 17:27
Ostatni post: Małpka |
|||||
22.05.2012 16:00
Ostatni post: TouDi |
|||||
06.05.2012 07:12
Ostatni post: Małpka |
|||||
05.05.2012 11:55
Ostatni post: nekst |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |