Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

Strategia Company of Heroes - Kompania Braci - wszystkie części

#1

Company of Heroes - Kompania Braci - wszystkie części
Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy.

Strategia Bartona 1Vs1

Strategia dotyczy 1v1, jest bardzo skuteczna, jednak kiedy nie ma się trzech rąk, może być trudna do opanowania Smile

1. Pierwszą rzeczą która musimy zrobić jest zajęcie najbardziej wartościowego punktu na mapie (z strategicznego punktu widzenia), lub wstępne zabezbieczenie takiego miejsca drutem kolczastym. Dla przykładu:

- Chłodna ferma (zima)- nie ma znaczenia strona na jakiej zaczynamy grę, zawsze musimy pierwszymi piosami zająć północne paliwo, a potem wejść nimi do położonego obok domku.

- Chłodna ferma (lato)- robimy to samo, mimo że paliwo jest na tej mapie zamienione z amunicją.

- Prypeć (zima)- pierwsi piosi raszują na most przy VP, i drutują tak aby utrudnić poruszanie się wrogowi (most, brzeg rzeki przy wieży).

-Prypeć (lato)- robimy to samo co na zimowej mapie, tyle że tym razem nie musimy drutować brzegu rzeki.

2. W HQ budujemy drugi skład piosów (pierwszy robi to co opisano w powyższym punkcie), stawiamy nimi T1 i następnie wysyłamy do zajmowania mapy. Mój ulubiony BO z T1 zależy od mapy:

-Prypeć- Gren->Gren->MG->Gren- dwoma pierwszymi grenami bronimy środka, wspomagamy ich później mg.

-Na pozostałych mapach- MG->Gren->Gren->Gren- wyjatkowo dobrze sprawdza się to na Chłodnej fermie, ponieważ możemy umieścic MG w budynku na północy obok ammo/fuel i mieć dzięki temu kontrolę nad tą strefą.

3. Kiedy tylko mamy wystarczające surowce techujemy do T2 i budujemy je (pamiętajmy aby nie ulepszać wcześniej grenów w lkmy-w early jest to strata amunicji potrzebnej na inne rzeczy- unikamy również dawania flejmów piosom, chyba że przeciwnik kampi w budynkach które MUSIMY zająć - w innych niech se siedzi Mrugnięcie  )

4. Kiedy piosi postawią T2 jest bardzo ważne aby zbudować też med bunkier. Nie stawiamy go jednak w bazie, gdyż jest tam mniej przydatny niż na polu bitwy. Więc gdzie go postawić? jest kilka opcji:

- jak najbliżej głównego punktu starć (UWAGA! medycy leczą oddziały tylko wtedy kiedy nie są one pod ogniem nieprzyjaciela)

-za jakimś budynkiem lub płotem na pierwszym lub drugim zajętym punkcie od naszej bazy,
DLA WYJAŚNIENIA:

-Prypeć- naprzeciw środkowego mostu (nigdy na środkowej wyspie!) po twojej stronie mapy za murkiem mostu.

- Chłodna ferma- [lewa strona]- za budynkiem naprzeciw twojej bazy i środkowego punktu mapy, [prawa strona]- pomiędzy kościołem i budynkiem naprzeciw bazy.

5. Kiedy masz już T2 oto co musisz zrobić najpierw:

- SC jeśli wróg ma clown cary (możemy go ulepszyć do standardu AC, wtedy bije lepiej light armor, ale nie jest to konieczne- sam zdecyduj czy to kupisz, ja ulepszam go rzadko)

-HT- jeśli wróg spami piechotą- halftrack zapewnia uzupełnienie strat na pierwszej linii- zawsze dobrze jest trzymać go w pobliżu med bunkra, jesli sytuacja tego wymaga ulepsz go w flamery, ale zawsze pamiętaj aby miec go w poblizu med bunkra.

-Pak- nie jest wymagany zbyt szybko, lepiej zbudowac najpierw 1-2 składy panzergrenadierów- pamiętaj aby miali zawsze jak najwięcej zdrowia-wycofuj ich do med bunkra i używaj apteczek, gdzyż koszt uzupełnienia strat jest wysoki (45 mp). Oczywiście później musisz w końcu kupić jednego paka, trzymaj go na razie w bazie gdyz tam jest bezpieczny, nie stracisz go w przypadkowej potyczce.

6. Kiedy masz już sporo paliwa, i czujesz że gra idzie po twojej myśli, jest to najlepszy moment aby techować do T3/T4/

7. Postaw T3 wtedy kiedy wróg nie spamuje czołgami.

-Najważniejszą jednostką jest tutaj PIV, ponieważ kosztuje naprawdę mało a zadaje duże obrazenia zarówno piechocie jak i wrogim tankom.

- Ostwinda zbuduj tylko jeśli wróg gra ciężkim spamem piechoty (guardsi+consi)

- Stuga zbuduj jeśli PIV ma problemy z t-34 lub lepszym czołgiem.

8. T4 zawsze przychodzi później niż T3, jednak nie przejmuj się tym. Masz tu tylko dwa pojazdy godne uwagi- Panterę i Panzerwerfera (maultiera).

- musisz miec naprawdę duży przychód paliwa jeśli chcesz iść w T4!

- Wysyłaj panterę zawsze i wszędzie gdzie tylko spotkasz wrogie czołgi, gdyż bije wszystko co wróg ma w T4. Oczywiście Pantera to nie Rambo ani inny Schwarzenegger, ponieważ jeden kozioł od t-34 wystarczy aby zapamiętać że amelinium się nie pomaluje Mrugnięcie Trzymaj ją zawsze w pobliżu innych jednostek, najlepiej posiadających broń AT.

- Zbuduj panzerwerfera kiedy wróg spami bronią wsparcia (zisy, mortary) a czujesz że jesteś bezpieczny przed wrogimi czołgami (mogą zraszować i zabić wyrzutnię rakiet).

-Najbardziej urzytecznym kombo są dwa panzerwerfery, jest bardzo ważne aby mieć choć jednego w late game jeśli gra przeciaga się powyzej 30 min.

-nie mówię nic o brummbarze. Dlaczego? Ponieważ kosztuje zbyt wiele, ma mały zasięg strzału, przeładowuje się długo a kilka ostatnich paczy zmniejszyło jego dmg. Inne jednostki są po prostu lepsze.

9. Doktryny- nie wiem co polecić, każda praktycznie ma swoje mocna i słabe strony. musosz sam wybrac co w danej chwili jest najbardziej przydatne (na chwilę obecna najczęściej używa Jaeger Armor Doctrine).

Słowo na niedzielę Mrugnięcie :

- wraz z postępem gry oraz napływajacymi surowcami Barton daje swoim grenom LMG- nie zapomnij ich ulepszać, jednak pamiętaj że LMG strzela tylko kiedy oddział stoi. Nie wolno zapominać również o granatach nasadkowych.

- Kiedy twoi piosi nie zajmują punktu, nie naprawiaja niczego staraj się wykorzystać ich tak jak Barton- do kładzenia min w ważnych miejscach oraz drutuj tyle ile wlezie.
Odpowiedz
#2

Rosjanie 1Vs1
Rosjanie 1Vs1

Early Game
Zaraz po rozpoczęciu zacznij przejmować saperami pobliski teren. Zaciągnij z 2-3 oddziały poborowych, jeszcze jeden oddział saperów i znów poborowych. Wysyłaj ich masowo do przejmowania terytorium, w tym na tyły wroga. Na tym etapie nawet Punkty Zwycięstwa nie są zbyt istotne, najważniejsze by rozciągać Niemców i być dosłownie wszędzie wokół nich. Unikaj walki 1v1 z grenadierami, tym bardziej, że bardzo możliwe jest posiadanie przez nie wsparcia z cekaemu. Cofaj się i nie walcz w takiej sytuacji, a atakuj dopiero, gdy masz przewagę i możesz z łatwością zaatakować z przynajmniej dwóch stron. Na cekaemy dobrze sprawdzą się także koktajle Mołotowa, które wymuszą przemieszczenie się ich obsługi.
Rozwiń miotacze ognia u swoich saperów i rozpocznij budowę Dowództwa Karabinów Wsparcia, skąd wyciągnij na plac boju M3A1. M3 z ekipą saperów wyposażonych w miotacz będzie stanowić potężną przeciwwagę dla cekaemów i grenadierów. Wykorzystuj je do odcinania drogi z tyłu, gdy z przodu atakujesz piechotą.

Mid Game
Ogólna strategia pozostaje bez zmian. Unikaj wyrównanej walki z Niemcami, cofaj się by ich rozciągnąć i atakuj tylko w przewadze, przy wsparciu M3. Przy odrobinie szczęścia powinieneś już zdobyć jakiś niemiecki cekaem. W DKW prawdopodobnie do dyspozycji masz też elitarną piechotę (szturmowców lub gwardzistów) od dowódcy. Utwórz więc jeden lub dwa oddziały i przemieszczaj je razem z cekaemem, by ten oferował im wsparcie.
Dbaj o swoje M3. Powinno być ciągle w ruchu. Dwa strzały z Panzerfausta mogą szybko zamienić go w kupkę złomu, więc bądź mobilny i kreatywny. Na tym etapie przeciwnik również prawdopodobnie będzie już dysponował jakimiś pojazdami, w tym, co całkiem możliwe, Stugiem. By je skontrować rozwiń granaty ppanc. dla poborowych. Nie jest to najlepsza broń przeciwczołgowa świata, ale na Stugi i ciężarówki powinna wystarczyć. Gdy z kolei zobaczysz cięższe puszki, jak Panzer IV, to najwyższy czas na inwestycje w mocniejszy sprzęt. Jeśli masz pod kontrolą składy z paliwem i sporo go zaoszczędziłeś rozpocznij od razu budowę Dowództwa Batalionu Pancernego. W innym wypadku wytocz ZiSy z Kompani Broni Wsparcia.

Late Game
Jeżeli masz już DBP nie zostanie nic innego jak masowe inwestycje w niezawodne T-34, które prawdopodobnie przesądzą o wygranej. Na tym etapie problemem mogą być tylko Elefanty, Tygrysy lub sporo Panter. Gdyby zaszła potrzeba wybuduj jeszcze ostatni budynek, z którego wyciągnij SU-85. Przydatna może też się okazać Katiusza.
Odpowiedz
#3

Gra Niemcami musi być bardzo agresywna!
Gra Niemcami musi być bardzo agresywna!
Wermacht w bezpośrednim porównaniu jest silniejszy od przeciwników. Rozwija się natomiast zdecydowanie wolniej. Strategia sprowadza się do tego, by od razu "siąść" na przeciwniku i nie pozwolić mu osiągnąć wyraźnej przewagi liczebnej, z którą nie będziesz sobie w stanie poradzić.

Early Game

Rozpocznij od budowy jedynego dostępnego budynku, Kompanii Piechoty, następnie wyślij pionierów do przejmowania terenów. Z nowego budynku zaopatrz się w dwa-trzy oddziały grenadierów oraz z dwa karabiny maszynowe.
Agresja, agresja i jeszcze raz agresja. Ruszaj do przodu i przejmuj wszystko, co zdołasz. Spróbuj od razu zanieść walkę w region przeciwnika. Grenadierzy w starciu 1v1 z poborowymi praktycznie zawsze będą górą. Jedyne zagrożenie poborowi mogą stworzyć tylko z bliska, lub gdy wrzucą koktajl do budynku, w którym trzymasz swoich fryców. Za piechotą staraj się ciągnąć wsparcie w postaci cekaemu. Pamiętaj, że od raz chcesz rzucić się na przeciwnika i zamknąć go w potrzasku. Jeśli drugi gracz nie zareaguje odpowiednio szybko, to jest szansa, że od razu odniesiesz zwycięstwo, w innym przypadku będziesz musiał trzymać przeciwnika w szachu nie pozwalając mu przejąć kontroli nad zasobami i przeczekać aż rozwiniesz cięższy sprzęt. Szybko postaraj się też utworzyć Lekką Kompanię Zmechanizowaną, skąd zaopatrz się w Panzergrenadierów i transporter 251. 251 może zostać wyposażony w miotacze ognia, rozwiń je i wykorzystuj ciężarówkę do zdławienia w zarodku wszelkich prób oskrzydlenia, jakie podejmie przeciwnik.

Mid Game

Powinieneś mieć pod kontrolą większość zasobów w tym, co najmniej dwa Punkty Zwycięstwa. Buduj składy z paliwem, jako że będzie ono bardzo potrzebne. Staraj się jak najszybciej dojść do czołgów. Jeśli masz problemy z pojazdami możesz wytoczyć Paki, jeśli z kolei przeciwnik preferuje piechotę, kontruj go za pomocą Panzergrenadierów i większej ilości cekaemów.
W zależności od tego jak się sprawy mają, możesz wystawić jeszcze 1-2 Ostwindy, dla wsparcia przeciw piechocie, lub Stugi przeciw pojazdom. Idealnie rozwiązaniem byłoby jednak pominąć tę część i od razu przeskoczyć do Ciężkiego Korpusu Pancernego, a tam już skupić się na Panterach.
Late Game
Pantery są głównym celem, jako że ich uniwersalność przewyższa prawie wszystko, czym może odpowiedzieć Armia Czerwona. Szybkie dojście do trzech powinno przesądzić sprawę. Jeśli chcesz odnieść totalne zwycięstwo, to możesz jeszcze spróbować wytoczyć kilka Brummbarów oraz Panzerwerferów, by przeprowadzić bezpośredni szturm na bazę wroga.
Odpowiedz
#4

Różnorodność jednostek w armi ! Mały Poradnik !
Różnorodność jednostek w armi !  Mały Poradnik !

Tworząc armię pamiętaj, aby zachować pewną różnorodność. Oczywiście 5 czołgów T-34 to ogromna siła rażenia, ale bez wspomożenia ich saperami (mogą je naprawiać), snajperami (mogą szybko rozprawić się z obsługą dział przeciwpancernych) czy zwykłą piechotą zdolną do zajmowania punktów strategicznych i wiązania walką piechurów przeciwnika, ciężko byłoby zdobyć dobrze bronione miasto.

Nie ma jednej uniwersalnej rady na tworzenie oddziałów mieszanych. Należy je bowiem dopasowywać do warunków na polu bitwy oraz wyznaczonych celów. Na rozległych nizinach czołgi spisują się wyśmienicie, ale w ciasnych ruinach miast mogą zostać zaskoczone przez uzbrojoną w broń przeciwpancerną piechotę.

Dobrym przykładem kompleksowej armii mieszanej jest następujący skład: kilka czołgów T-34 (do niszczenia wrogich pancerniaków i umocnień), oddział saperów z miotaczem ognia (na podchodzącą blisko piechotę i do naprawiania pojazdów), kilka grup piechoty (do zajmowania strategicznych punktów i walki), transporter piechoty zaopatrzony w działko przeciwlotnicze (siecze piechotę na kawałki i umożliwia odnawianie składów osobowych piechoty) i oddział snajperów (do zwiadu i eliminowania żołnierzy w budynkach).

Oczywiście takie zestawienie to tylko przykład. Należy samemu eksperymentować, aby stworzyć optymalną dla siebie armię.

Zdobyczny sprzęt

Żołnierze mogą korzystać ze zdobycznego sprzętu w postaci broni (karabiny, pancerfausty), średnich (działa), a nawet pojazdów (o ile nie zostały doszczętnie zniszczone). Warto korzystać z tej opcji, ponieważ umożliwia to nie tylko zaoszczędzenie na zakupie sprzętu, ale daje też możliwość natychmiastowego odpowiedzenia ogniem, co ma niebagatelne znaczenie np. podczas obrony.

Używanie zdolności specjalnych

Niemal każda jednostka dysponuje unikalnymi możliwościami, które dobrze zastosowane, mogą znacznie ułatwić nam zadanie. Granaty piechoty nadają się idealnie do oczyszczania z przeciwników umocnień i transzei, a miotacze ognia saperów są w stanie w ciągu kilku chwil spalić nawet kilka wrogich drużyn.

Dlatego zapoznawaj się dokładnie ze wszystkimi zdolnościami i korzystaj z nich. Pamiętaj też, że możesz je łączyć w pewne konfiguracje. Przykładowo wsadzenie saperów z miotaczami ognia do samochodu zwiadowczego sprawi, że stanie się on szybkim i ziejącym ogniem pojazdem nadającym się idealnie do szybkich ataków na piechurów oponenta.

Odwrót

Jeśli sytuacja w trakcie bitwy staje się krytyczna, a twoje wojska są dziesiątkowane przez przeciwnika i przygwożdżone do ziemi, to nie wahaj się przed skorzystaniem z możliwości odwrotu. W ten sposób żołnierze co sił w nogach wrócą do bazy. Po odpoczynku i uzupełnieniu strat możesz jednak z powrotem wprowadzić ich do bitwy.

Flankowanie

W miarę możliwości staraj się obchodzić swoich przeciwników i atakować ich z tyłu lub flanki. Dotyczy to zwłaszcza karabinów maszynowych i dział przeciwpancernych, które posiadają ograniczony kąt prowadzenia ostrzału. Jeśli wejdziesz prosto w niego, to poniesiesz spore straty. Jeżeli natomiast zaatakujesz takie stanowisko z boku, to być może uda ci się zniszczyć wszystkich obrońców, zanim chociażby spróbują przestawić działa.

Identyczna sytuacja występuje w przypadku pojazdów, a zwłaszcza czołgów. Ich pancerze są najsilniejsze od frontu, dlatego strzelanie do nich od tej strony mija się z celem. Natomiast dobrze ulokowany pocisk w bok, a zwłaszcza w tył pojazdu, często prowadzi do ogromnych uszkodzeń.
Odpowiedz


Podobne wątki
23.08.2012 21:27
Ostatni post: Sotw



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .