Witaj użytkowniku niezalgowany!
Zarejestruj się na forum uż dziś - nie będziesz widzieć żadnych reklam!

[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a

#1

[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a

Poradnik Moddera AlterIWnet.


Zrób swojego moda już dziś!


[Obrazek: 86vku.png]

Edycja tekstur:

Na początek potrzebny będzie nam Gimp, najlepiej 2.6 gdyż 2.7 jest jeszcze w budowie a 2.5 jest mało użyteczny.Przyda się też wtyczka dds aby Gimp mógł czytać rozszerzenia tego typu.Dodatkowo niezbędne narzędzia to dds2iwi oraz iwi2dds.Niezbędny będzie także WinRAR ale myślę że to pierwsza rzecz którą instalujecie po wgraniu Systemu [Obrazek: attachment.php?aid=719]
<strong>Wszystko zamieściłem w tej paczce:
</strong>

Kod:
[url=https://good-games.pl/member.php?action=register][img]https://good-games.pl/attachment.php?aid=719[/img][/url]

Skan:


Kod:
[url=https://good-games.pl/member.php?action=register][img]https://good-games.pl/attachment.php?aid=719[/img][/url]

Dobra zacznijmy już... [Obrazek: attachment.php?aid=719] ściągamy paczkę do której linka dałem troszkę wyżej.Najpierw instalujemy Gimpa, później gdy się już wgra to z paczki z folderu /gimp/ kopiujemy dds.exe i wklejamy do
Kod:
C:Program FilesGIMP-2.0libgimp2.0plug-ins

Teraz przenosimy sobie 2 foldery z paczki: iwi2dds oraz dds2iwi (najlepiej gdzieś na Pulpit)Później wchodzimy do folderu gdzie zainstalowaliśmy mw2 i wchodzimy do folderu /main/U mnie:
Kod:
C:UsersVhinDesktopModern Warfare 2main

Teraz ważna rzecz, trzeba wypakować teksturę której szukamy.Uwaga:Gimp 'nie umie' prawidłowo otwierać i zapisywać niektórych tekstur na przykład tych zaczynających się na Weapon_Żeby ułatwić wam życie skonstruowałem mini Spis Treści po plikach iwd [Obrazek: attachment.php?aid=719]
Spis treści zawartości plików iwd:


iw_00.iwd //Tekstury
a --- ciw_01.iwd //Tekstury
c --- diw_02.iwd //Tekstury
d --- miw_03.iwd //Tekstury
m --- oiw_04.iwd //Tekstury
o --- siw_05.iwd //Tekstury
s --- uiw_06.iwd //Tekstury
u --- wiw_07.iwd //Tekstury
w --- ziw_08.iwd //Tekstury
~ --- ~iw_09.iwd //Tekstury
~ --- ~iw_10.iwd //Tekstury
~ --- ~iw_11.iwd //Tekstury
~ --- ~Prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia do czego służą tekstury zaczynające się na <strong>~ być może chodzi o kampanię, nie mam pojęcia.</strong>iw_12.iwd //Dzwieki
ambientiw_13.iwd //Dzwieki
amb_elements; ambientiw_14.iwd //Dzwieki
amb_elements; amb_emittersiw_15.iwd //Dzwieki
amb_emitters; amb_walla; animal; doors; Explosionsiw_16.iwd //Dzwieki
Explosions; fire; Footsteps; glass; items; leveliw_17.iwd //Dzwieki
level; misc; mp; musiciw_18.iwd //Dzwieki
musiciw_19.iwd //Dzwieki
musiciw_20.iwd //Dzwieki
music; user_interface; vehiclesiw_21.iwd //Dzwieki
vehicles; weaponsiw_22.iwd //Tekstury
i Dźwięki
a --- z + amb_emitters; Explosions;iw_23.iwd //Tekstury
i Dźwięki
a --- x + amb_emitters; Explosions;W plikach zaczynających się na localized_Znajdują się elementy 'językowe' HUD'aI dźwięki dla wszystkich drużyn dla trybu MultiPlayerlocalized_english_iw01.iwd // localized_polish_iw01.iwdlocalized_english_iw02.iwd // localized_polish_iw02.iwdlocalized_english_iw03.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw04.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw05.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw06.iwd // localized_polish_iw03.iwdlocalized_english_iw07.iwd // localized_polish_iw03.iwd


Zamieszczę tu także Alfabet bo z doświadczenia wiem że się przyda [Obrazek: attachment.php?aid=719]



A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z

Jeśli już mamy jakaś teksturkę na oku to ja sobie wypakowywujemy (WinRAR'em) na pulpit, powiedzmy do folderu: ModPowinniśmy otrzymać pliczek iwi w którym znajduje się tekstura. Dajemy na takowego PPM>Właściwości> i zmieniamy program domyślny na IWI_X_DDS.exeJeśli postępujesz zgodnie z instrukcją to powinieneś mieć ten program na pulpicie w folderze iwi2dds.
Teraz gdy rozszerzeniem .iwi zajmuje się IWIxDDS wystarczy kliknąć podwójnie a pojawi się nam wygenerowana tekstura w formacie .dds
Czas na Gimpa, odpalamy go i wczytujemy teksturę w formacie .ddsPrzy ładowaniu zapyta się nas czy chcemy władować MipMapy, odznaczamy CheckBox, nie chcemy MipMap ;]Tego drugiego haka też właściwie można wyłączyć.Zmieniamy co trzeba i zapisujemy (w folderze dds2iwi, masz go na pulpicie) o rozszerzeniu .dds i następujących ustawieniach:


[Obrazek: OEpcQ.png]



Po zapisie do .dds odpalamy dds2iwi_mw2.exe z folderu dds2iwii wskazujemy nasz plik .dds po czym klikamy Convert.Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to nie wywali komunikatu
Cytat:DDS2IWI could not convert your dds file.
No dobra ale co dalej? Co muszę zrobić aby tekstura pojawiła się w grze?

Wejdź jeszcze raz do folderu /main/ skopiuj plik powiedzmy iw_00.iwdi zmień mu nazwę na:
z_z_z_TWOJA_NAZWA_MODA.iwd
Uwaga:
z_z_z_ jest kluczowe ponieważ nazwa odpowiada za kolejność ładowania plików!
Wykasuj wszystkie pliki które się tam znajdują i załaduj swoje, .iwi
Images do ImagesSound do Sound
Myślę że o niczym nie zapomniałem, i postępując zgodnie z tym poradnikiem (Krok po Kroku) dacie radę.Jak by co to piszcie, postaram się pomóc.Przykładowe wyniki moich prac:

[Obrazek: attachment.php?aid=719][Obrazek: Bez_nazwy.png]



[Obrazek: attachment.php?aid=749]
Odpowiedz
#2

[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a
Poradnik fajny i na pewno zachęci wiele osób do tworzenia modów, ale moim zdaniem lepiej edytować w paint .NET w WarRock też są modyfikacje i tam używaliśmy tego, bo gimp sobie nie radził, ale jak kto woli.
Odpowiedz
#3

[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a
Może jeszcze opowiem skąd się wzięło że akurat gimp.W necie krążą dziesiątki takich poradników ale żaden z nich nie tyczy się 'mniejszych' programów.Wszystkie poradniki na ten temat ograniczają się do edycji tekstur w Photoshopie, a jak wiadomo nie każdemu chce się pobierać pół GB żeby edytować sobie kamuflaż na broni SmileTakże macie do czynienia z pierwszym w Polsce, jeśli nie na świecie - poradnikiem pod Gimpa SmileMoże i przez Paint neta się da ale tekstury w mw2 muszą mieć określone wymagania takie jak w przed ostatnim spoilerze. Inaczej tekstura robi się czerwona, niebieska i rozmazuje po całym modelu.
[Obrazek: attachment.php?aid=749]
Odpowiedz
#4

[AlterIWnet] Edycja tekstur przy pomocy Gimp'a
w MC coś podognego ^^Ale poradnik jest wykonany estetycznie.
Odpowiedz


Podobne wątki
12.07.2012 10:53
Ostatni post: DeStoyer
  AlterIWnet Cod Started by BaRteKbrk
8 Replies - 550 Views
08.05.2012 21:36
Ostatni post: sticitra



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Theme © iAndrew 2017 Forum software by © MyBB .